Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: MGcamd...Vad gör jag för fel?

  1. #1

    MGcamd...Vad gör jag för fel?

    Hej,
    Jag har flashat min DM600 med gemini 4.10, och sedan gick jag in på blåpanelen och installerade Mgcam1.25a och newcamd v6.10b och sedan gick jag in på cam config, körde mgcamd 1.24 06.09.2007 och enligt guide så tog jag bort newcamd.list när man har newcamd.conf, och sedan valde jag mgcam1.25 som default, men jag får det inte till att fungera. vad gör jag för fel??
    vad för kanaler får man med softcamen?
    vad och hur lägger man in nya nycklar?
    Tack på förhand

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    1. Du kan ta bort newcamd, den behövs inte längre.
    2. De kanaler som du får in är natuligtvis de du har abb på.
    3. Nya nycklar för vadå ?
    4 Varsågod
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    har problem. kör gemini 4.10 i min db500c. får fan ingen bild med den. men med vilken version av vad det nu är newcamd så får jag bild men skiten låser sig med den dyngan. haft mgcam förut aldrig krånglat ju.
    och vill ha mgcam 1,25 nu men då får jag ingen bild har ju configat config filen med rätt ip osv men funkar inte.

    någon kanske kan ta en enkel förklara på vad man ska instalera och inte instalera och vilka filer som ska configas fall jag har glömt nått.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Mgcamd använder default /var/keys/newcamd.list & har du konfat /var/tuxbox/config/newcamd/newcamd.conf så funkar det inte.

    Gör om, gör rätt
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Hej!
    Vill bara rätta i matkoh's svar, DM600 har väl Enigma2 och då är det inte /var/keys utan /usr/keys/newcamd.list

    //Ramses

  6. #6
    Det ligger dock en symlink från /var/keys till /usr/keys, vilket gör att det i praktiken inte spelar någon större roll vilken sökväg som används...

Liknande ämnen

  1. mgcamd
    Av nero2000 i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 16:44
  2. MgCamd 1.29 och AU i CH nät.
    Av robbz i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 09:42
  3. Mgcamd 1.29
    Av paulbagh i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 20:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss