Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Yahoo och ebay- kommer inte ut där??

  1. #1

    Yahoo och ebay- kommer inte ut där??

    Började igår, det är helt omöjligt att koppla upp sig mot dessa två sidor, har bekanta som kan koppla upp sig sig men inte jag. Vad tror ni.

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    kan vara din isp's dns som strular.

    Testa opendns, gör som det står på den här sidan, och testa om det funkar bättre:

    https://www.opendns.com/start?device=windows-xp

  3. #3
    Hände absolut ingenting, men tack för visat intresse och snabbt svar:lol:. Tack

  4. #4
    Skulle man "rent hypotetiskt" kunna tänka sig att ett virus/trojan eller annat "jävelskap" kunna göra så att man inte kommer ut på vissa sidor? Jag menar som i mitt fall, jag kommer inte ut på yahoo+ebay. Jag trodde det var så, att om man får in virus/trojaner i datorn betyer det att "hela" datorn drabbas.
    Jag har provat att scanna datorn med t.ex panda antivirus för att utröna om jag har virus i datorn, tyvärr kommer jag inte fram till den tjänsten heller, jag kommer fram till deras huvudsida, men inte längre.
    Har även provat andra anti-virussidor för att scanna, med lika magert resultat, vad indikerar det?

  5. #5
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    du kan ta hem ad-aware och testa
    http://www.lavasoftusa.com/products/ad_aware_free.php

    Den kollar efter spyware etc. Dvs inte virus.

  6. #6
    Jag har redan det, alltså add-aware. Programmet hittar inget konstigt. Jag hatar såna här "oförklarliga fel":angry:

  7. #7
    Kolla din hosts fil, du hittar den här C:\WINDOWS\system32\drivers\etc om du kör XP ivf

    Skall normalt se ut så här
    Kod:
    # Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
    #
    # Det här är HOSTS-exempelfilen som används av Microsoft TCP/IP för Windows.
    #
    # Den här filen innehåller mappningar av IP-adresser till värdnamn. Du bör
    # inte ange fler än en post per rad. IP-adressen bör anges
    # i den första kolumnen och följas av motsvarande värddatornamn.
    # IP-adressen och värdnamnet måste åtskiljas av minst ett blanksteg.
    #
    # Kommentarer (som dessa) kan infogas på en egen rad eller
    # efter ett datornamn. Kommentarer måste föregås av tecknet #.
    #
    # Till exempel:
    #
    #      102.54.94.97     rhino.acme.com          # källserver
    #       38.25.63.10     x.acme.com              # klientvärddatorn x
    127.0.0.1       localhost
    Om du har annat som är tillagt och det inte är du själv som gjort det så radera dom raderna och spara om filen
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Nä men ursäkta, jag kan inte hitta- C:\WINDOWS\system32\drivers\ sorry men jag är ingen s.k xpeerrrttt på det här.
    Om jag "söker" på C:\WINDOWS\system32\drivers, hamnar jag visserligen på drivers, men sen då, det ser inte ut som du visat i ditt exempel.
    Det är väl som du så sant skrivit i slutet av alla dina svar, citat-
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    i drivers så ligger mappen etc.
    öppna där filen hosts (eller nått sånt) och editera den.

  10. #10
    Dom katalogerna kanske är dolda normalt.
    Öppna utforskaren, i menyraden väljer du verktyg --> mappalternativ, sen fliken visning
    Om det finns en bock framför "Dölj skyddade operativsystemsfiler" så ta bort den och bekräfta ned OK tills du kommer ut igen, nu skall du kunna se hela vägen fram till C:\WINDOWS\system32\drivers\etc där finns en fil som heter hosts utan nått mer tillägg, öppna den i anteckningar och kolla vad den innehåller, om du behöver sparaom den så se till att den inte får tillägget .txt när du sparar den
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Kommer inte in Cs'n
    Av erhan_18 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 19:27
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 17:06
  3. svar varför för det inte kommer filer
    Av johan455 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 16:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss