Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Bilden fryser

  1. #1

    Bilden fryser

    Hej
    Har en dm 7025 med LT Team - The Third Challenge.
    Bilden fryser lite då och då. Försöker då att starta om mgcamd men det funkar inte, det enda som fungerar är att starta om dreamboxen så kommer bilden tillbaka.
    jag har både viasat och cd korten i dm 7025.
    Jag har för mig att det var någonting man skulle ändra i 2sub/2lang filerna på boxen Men kommer inte ihåg vad!!
    E det någon som vet vad?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Njaa... Att ändrat nått i 2LANG/2SUB vet jag inget om men har du kollat din switch och dina huvud och så parabolen står rätt?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Banned
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    10

    Question Samma problem!

    Har något liknade problem som "masten". Har en 7025+ Gemeni, MgCamd och NewCs av senaste "modell". Har gjort som alla har skrivit men bilden på CD fryser efter ett tag och får startas om via "Blå/Grön" och V***AT för jag ingen bild på alls. Har provat flera olika metoder. Testat boxen hos en kompis med samma resultat. Kör nu med en 600 på CD och det fungerar klockrent. Har nu hållt på med detta problemet ca en vecka och börjar tröttna på detta. Är det någon som har någon bra lösning????
    Tacksam för all hjälp!

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kan du köra t.ex "ping www.sunet.se -t" och se om den får timeout samtidigt som boxen fryser bilden?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Banned
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    10

    Kallt som en isglass?

    Nej du, det fungerar kanon när jag pingar. Vad F*** kan vara fel. Tacksam för all hjälp. Tack på förhand.

  6. #6
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Bara så vi reder ut en sak... Kör du mot en cardserver ute på nätet eller kör du dina kort direkt i mottagaren?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #7
    Banned
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    10

    Vi hade i alla fall tur med vädret!!!?

    :thumbup:Kort i mottagaren.

    Tack för att vill hjälpa.

  8. #8
    Banned
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    10
    Hoppas det inte hände något med dig daaas. Kanske en blöt helg?

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 11:33
  2. CD fryser bilden men viasat är ok..
    Av Connyi i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 21:04
  3. Bilden fryser!!
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 23:04
  4. Bilden fryser
    Av prettyvacant i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 19:32
  5. Bilden fryser!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 12:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss