Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Schemalägg inspelning direkt från Dagens TV

  1. #1
    richard_roe
    Gäst

    Red face Schemalägg inspelning direkt från Dagens TV

    Schemalägg inspelning direkt från Dagens TV, visst låter det fint?

    Tänk om man kunde gå in på Dagens TV och bara klicka på en ikon för att schemalägga en inspelning på sin Enigmabaserade image.

    Det skulle inte vara helt ogenomförbart tycker jag att med hjälp av Mozilla Firefox och tillägget Greasemonkey "göra om" webbsidorna på Dagens TV så att när man klickar på bilden så schemaläggs ett "timer-event" genom att man postar informationen till webbinterfacet på sin Dreambox eller vad man nu har.

    Vad tycker du? Är det en bra idé eller inte?

    Jag har inte själv gjort några script i Greasemonkey men så svårt kan det inte vara. det kanske till och med finns någon här som är insatt i hur det fungerar. Kanske kan vi hjälpas åt med detta lilla projekt?

  2. #2
    Jag la in Tv-browser och kopplade den till min 600 det gick ganska lätt, fick det inte att fungera med drivrutinen för 7025 som följde med men hittade URL och kod på en wiki dock på tyska så jag gjorde en koppling med default drivrutinen, problemet är då att man måste göra en översättnng av alla kanaler, TV123 måste ju heta exakt samma som i http://tv.swedb.se/ databas för att det ska funka. Det är ju ganska lätt har bara inte orkat ta tag i det..

  3. #3
    richard_roe
    Gäst

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av islander Visa inlägg
    Jag la in Tv-browser och kopplade den till min 600 det gick ganska lätt, fick det inte att fungera med drivrutinen för 7025 som följde med men hittade URL och kod på en wiki dock på tyska så jag gjorde en koppling med default drivrutinen, problemet är då att man måste göra en översättnng av alla kanaler, TV123 måste ju heta exakt samma som i http://tv.swedb.se/ databas för att det ska funka. Det är ju ganska lätt har bara inte orkat ta tag i det..
    TACK islander!!!!

    Det här var exakt det jag ville ha!
    Jag installerade och har nu en fin 2-veckorsöversikt över samtliga kanaler och kan schemalägga inspelningar med ett enkelt klick! Mycket bra program, tysk kvalitet!

    STORT TACK för tipset!!!!!!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av richard_roe Visa inlägg
    TACK islander!!!!

    Det här var exakt det jag ville ha!
    Jag installerade och har nu en fin 2-veckorsöversikt över samtliga kanaler och kan schemalägga inspelningar med ett enkelt klick! Mycket bra program, tysk kvalitet!

    STORT TACK för tipset!!!!!!
    försökte hitta nån info om hur man kopplar den till sin dreambox,

    nån som har lite tips

    MVH
    Markus

    Hittade en guide på TYSKA, min tyska är ungefär lika bra som min kinesiska.
    http://wiki.tvbrowser.org/index.php/...gin_-_DreamBox

    nån som vill försöka sig på en översättning?
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av _age_ Visa inlägg
    nån som vill försöka sig på en översättning?

    Google översätter gärna: http://translate.google.com/translat...hl=en&ie=UTF-8

  6. #6
    Det var som sagt ganska lätt..Man måste ju dock matcha alla kanalerna. Om nån har nån bra lösning på det så vill jag gärna höra..

    Så här gjorde jag, OBS jag har stängt av authentisering ill Webif..Men enligt andra funger det även med lösenord.

    I Tv-Browser
    Inspelningsmodul-Ny enhet, Default drivrutin

    URL "http://dm600/TVBrowserTimerEvent"
    dm600 är DB IP adress Utan "" då förstås.

    parametrar spela in allt som står på raden i wikin.
    command=add...osv

    Ta bort
    command=delete&syear={.... osv



    Lägg till nån kanal i externt namn och testa..

  7. #7
    richard_roe
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av islander Visa inlägg
    Det var som sagt ganska lätt..Man måste ju dock matcha alla kanalerna. Om nån har nån bra lösning på det så vill jag gärna höra..
    Jag öppnade en webbläsare mot min STB (Enigmas web interface) och gick in på timers, och klickade på ADD. Då öppnas ett nytt fönster som man kan visa källkoden på.

    I javakoden finns 2 stycken arrayer som man manuellt kan göra en lista av i en vanlig textfil och sen klistra in i tur och ordning ...

    PHP-kod:
    channels[0] = new Array("(1.0W) SVT1""(1.0W) SVT2""(5.0E) TV3" ... ... ...;

    channelRefs[0] = new Array("1:0:1:a8e:1b:46:fff60000:0:0:0:""1:0:1:bc0:10:46:fff60000:0:0:0:""1:0:1:e4c:16:56:320000:0:0:0:", ... ... ... 
    Ex kan man skriva in dessa så här:

    PHP-kod:
    SVT1/1:0:1:a8e:1b:46:fff60000:0:0:0:
    SVT2/1:0:1:bc0:10:46:fff60000:0:0:0
    Att ange hela referensen enligt ovanstående är bra om ett kanalnamn kan förekomma på fler än en satellitposition.

  8. #8
    För mig funkade det klockrent att bara mappa kanalnamn enligt ovat, tex SVT1, utom för namn som innehöll +, där behövde jag göra enligt övan, fast typ.....

    PHP-kod:
    CFirst/1:0:1:a8e:1b:46:fff60000:0:0:0:
    CSport/1:0:1:bc0:10:46:fff60000:0:0:0
    /Bobbobatar

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 23:24
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 17:50
  3. skala om inspelning från tv
    Av dsundelin i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 14:00
  4. Inspelning från annan än aktiv kanal
    Av beercan i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 15:22
  5. dvd inspelning från comhem
    Av knodden i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 09:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss