Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 7025 med olika tuners (sat + terrestrial)

  1. #1

    7025 med olika tuners (sat + terrestrial)

    Hejsan

    Funderar på att skaffa en 7025 med sat tuner samt en terrestrial tuner.

    Kan detta orsaka någon typ av problem vid inspelningar eller CS

    Någon s0m har erfarenhet av olika tuner versioner i denna box?

    Om jag kör cs till en server med "sat delen " och till en annan server för "terrestrial" kan det bli problem med klient configurering eller något?

    ~G

    Ännu en fråga: om jag har 2 sat tuners kan jag då spela in 2 olika prog o ch se ett tredje?
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad gäller cs delen så är klienterna så pass smarta att dom känner av alla dina cs källor och hittar vilken som kan avkoda vad... Så där blir det inga problem...

    Vad gäller inspelning så lär det inte heller vara några problem... Du väljer ju vilken kanal du ska spela in på... Sen spelar den in på den...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Så länge kanalerna sänds på samma frekvens kan du tom spela in fler på en och samma tunerkort. Men du kan inte använda tre kanaler på olika frekvenser med två tunerkort (oavsett om du spelar in eller tittar). Undantaget är att du spelar in med de båda tunerkorten och tittar på en tidigare inspelning.

  4. #4
    Ok!

    Tackar för svar!
    (frågan om inspelning va den att man sett reklam för cabelboxar med 2 tuners men möjlighet att spela in/se på 3olika prog)

    ~G
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  5. #5
    ...och i reklam nämner de ju sällan alla nördiga detaljer. Jag skulle gissa att en sådan box kan spela in två program samtidigt som du kan se ett tidigare inspelat (det passar ju in på din beskrivning).

Liknande ämnen

  1. terrestrial.xml för Västerås
    Av Ollan i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2021-12-01, 18:08
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 13:08
  3. terrestrial.xml
    Av Freelock i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 20:22
  4. Hur ### uppdaterar jag terrestrial.xml...
    Av erikbrannlund i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 18:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss