Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: ingen bild över nätet men med kort

  1. #1

    ingen bild över nätet men med kort

    Hej!

    har pysslat lite med boxen , bytt pw mm mm på kvällskvisten och får den inte att fungera!

    jag har en DB500S och en netgear WGT624 router. cardserver sitter nere på byn.

    jag har kontakt fr datorn till boxen via routern, har signal till boxen ( har bild med kort) så vad som saknas är signalen via lan uttaget! (kan se tv listor mm mm fr boxen på datorn)

    har DHCP intällt rätt, öppnat rätt port...

    kan inte riktigt komma på nåt annat...!

    kan man få några 10P tipps?

    __Janne--
    ....im not lost, im on adventure.....

  2. #2
    hejohO!

    nu har man bild! efter mycket surfande och letande! vet dock inte riktigt var felelt låg....!

    en till fråga, lyckades ändra roof password men hittar inte filen som styr textningen! var hittar man den? och hur ändrar man password för den?

    --Janne--
    ....im not lost, im on adventure.....

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    kör du gsub? isåfall ligger det i blå panalen. leta reda på gsub vid plugins där. Och där längst ner konfar du webusername och password.

  4. #4
    hej!

    OK! ingen gsub, tankade dock hem den fr filarkivet! Hur får jag "in" den i boxen! testade DCC men den vill inte hitta boxen! 10057 socket error..! kan man göra detta via IE genom att logga in i boxen? är inte så hemma på telnet heller! testade men den bara tajmade out!

    -Janne--
    ....im not lost, im on adventure.....

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av lacrits68 Visa inlägg
    hej!

    OK! ingen gsub, tankade dock hem den fr filarkivet! Hur får jag "in" den i boxen! testade DCC men den vill inte hitta boxen! 10057 socket error..! kan man göra detta via IE genom att logga in i boxen? är inte så hemma på telnet heller! testade men den bara tajmade out!

    -Janne--
    Enklast är att ladda ner och installera från blue-panel. (blå knapp på fjärren, sedan är det väl plugins/download plugin)

  6. #6
    hej!

    OK! nu börjar det lossna! gsub intallerad, men hur ändrar jag password via boxen till gsub? den ska väll matcha den som "Root" har? hittar bara ett ställe var man kan ändra password och det är för "root"

    -Janne--
    ....im not lost, im on adventure.....

  7. #7
    Läs inlägg #3
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    ""Och där längst ner konfar du webusername och password.""

    hur gör man det i blåpanelen! enda stället jag kunnat hitta ändring av PW är för "root"....eller så måste jag vara dum! :O
    ....im not lost, im on adventure.....

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    root är jättebra, ändra på det lösenordet så funkar gSub oxå. (root = administratör i *nix).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    kör du gsub? isåfall ligger det i blå panalen. leta reda på gsub vid plugins där. Och där längst ner konfar du webusername och password.
    Nu hittade det jag det! webuser&PW! lite lurit när man inte är van!
    rensade lite filer bla bullztext eller va tusan den heter och se, nu funkar allt!

    tack för hjälpen!

    --Janne--
    ....im not lost, im on adventure.....

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 09:18
  2. Kan dreamboxen ta emot en stream över nätet?
    Av clarsson89 i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 19:23
  3. Dreambox 600C + Comhem-kort, ingen bild
    Av blodgrape i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 12:17
  4. Nytt MII kort ingen bild
    Av limpan i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 20:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss