Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Har någon här handlat dreambox från StoreTech?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    162
    Tackad
    2 gånger

    Har någon här handlat dreambox från StoreTech?

    Tänkte köpa en DB 500C från Storetech men är misstänksam.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vill du inte chansa så ta från t.ex. www.satpro.se eller någonn annan seriös webaffär... Visst kanske kostar ett par 100 lappar mer men du slipper vara misstänksam iaf
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Ett företag som saknar adress, telefonnummer, e-mejladress eller F-skattenummer och ibland benämner företaget både som Store Tech och Storetech skulle jag vara försiktig med. För övrigt hittar jag inte företaget i Buerau Veritas register över ISO-certifierar företag.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    333
    Tackad
    9 gånger
    Jag har handlat flera stycken från digisat.se
    Inte haft några som helst problem med dem.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Teeo Visa inlägg
    Tänkte köpa en DB 500C från Storetech men är misstänksam.
    Dom är ett EU bolag (Ltd) som är registrerad i England när jag kontaktade deras kundtjänst.
    Jag har beställt fler gånger av storetech.se och inga problem där 1-3 leverans när varan finns hemma, annars brukar dom vara snabb på att svara när produkt tagit slut. Ett stort Plus.

  6. #6

    Thumbs up Tänkte köpa en DB 500C från Storetech men är misstänksam

    Citat Ursprungligen postat av Teeo Visa inlägg
    Tänkte köpa en DB 500C från Storetech men är misstänksam.
    Citat Ursprungligen postat av K.K. Visa inlägg
    Ett företag som saknar adress, telefonnummer, e-mejladress eller F-skattenummer och ibland benämner företaget både som Store Tech och Storetech skulle jag vara försiktig med. För övrigt hittar jag inte företaget i Buerau Veritas register över ISO-certifierar företag.


    För din info Storetech är ett EU registrerad Ltd bolag,.. Ltd = samma som AB bolag.

    Jag har själv beställt fler boxar därifrån och det var inga konstigheter där,..
    dock fick jag problem med ena box, men denna bytte dom ut med en gång.. d.v.s. jag slapp vänta på reperation/ kontroll process som kan ta upp till fler månader hos vissa E-handel verksamheter. :thumbup:

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av batman01 Visa inlägg
    För din info Storetech är ett EU registrerad Ltd bolag,.. Ltd = samma som AB bolag.

    Jag har själv beställt fler boxar därifrån och det var inga konstigheter där,..
    dock fick jag problem med ena box, men denna bytte dom ut med en gång.. d.v.s. jag slapp vänta på reperation/ kontroll process som kan ta upp till fler månader hos vissa E-handel verksamheter. :thumbup:
    Det låter positivt, jag fick uppfattningen att det är ett svenskt företag. Fast de kanske borde ha mer information om sig själva på sin hemsida så att man inte blir så misstänksam. Det finns trots allt en hel del oseriösa företag på nätet.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Problemet är att det antagligen inte är "äkta" dreambox som säljs på storetech.

    http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=157271

    Om de sedan fungerar bättre/sämre låter jag vara osagt - jag äger ingen dreambox själv.

  9. #9
    lite skumt att "batman" kommer in som ny på forumet och det enda 2 inlägg han gör är för att promota denna butiken

  10. #10
    Kallar sig kanske även KarlXII ??

    http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=3520
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Nån som handlat från http://dm800.eu/
    Av JJay i forum Dreambox
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2011-10-04, 17:16
  2. Handlat på www.digitalboxen.com?
    Av extatic i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 18:31
  3. Någon från växjö??
    Av mammutski i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 10:20
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 21:17
  5. Ngn som har handlat hos www.importspel.com
    Av Dado2002 i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 11:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss