Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Com Hem med EyeTV & Elgato

  1. #1

    Com Hem med EyeTV & Elgato

    Hej

    Jag har beställt en Dreambox 600C, men nu börjar fundera på om jag inte kan köra någon annan uppsättning.

    Jag har idag en iMac intel 24" och en AppleTV.

    Har sett att EyeTv & Elgato har produkter som gör att man kan ta emot, men hur är det med inställningsmöjligheter etc. Någon som har erfarenhet av mac och olika möjliga uppsättningar?

  2. #2
    Det fungerar utmärkt. Jag har en Macmini coreduo med Eyetv3 och Elgato 610. Externa hårddiskar via firewire.

    Alla Comhemkanaler fungerar utom Canal+hd (comhem verkar trist nog knyta den kanalen till deras humax hdbox sk pairing) Svt-hd fungerar dock. Hdmottagningen ligger då i hur mycket datorn orkar koda av, och min coreduo är då något för svag. Core2duo skulle nog fungera bättre (den sitter ju i alla nya iMac och senaste Mini:n)

    Det som saknas är den textning som ligger i comhemboxen i normala fall, det fungerar inte på elgaton eller firedtv (win-versionen som är samma som elgatos 610).

    Jag har kört Eyetv sedan version 1.x nånting. I senaste v3 är det suveränt med smartlists (liknande det som finns i Myth) tex, spela in alla program som har Csi i titeln som har en starttid mellan 21-22. Hur guld som helst.

    Uppspelning sker med Elgatos eyehome som jag tycker bättre om än apple tv. Iofs inte hdmi men den spelar upp inspelningarna direkt utan h.264-omkodningen och den har optiskt ljud ut.

    Jag kör också med en twinhan usb mottagare på en äldre g4. Perfekt om man vill kunna spela in de fria kanalerna på boxer.

  3. #3
    Hej,

    jag håller på och kopplar samman en macmini+eyetv till comhems utbud. Jag har fått ordning på de analoga kanalerna från comhem. Och jag har fått in dem i programguiden med hjälp av tvtv. Mitt problem är att jag inte kan få in de digitala kanalerna från comhem i programguiden. Går det att få in dem? I så fall hur?

    (de digitala kanalerna kommer ut från comhems box via scart och den är kopplat till kompositingången på eyetv)

  4. #4
    Aaah. Tveksamt om det fungerar att vidarekoppla på sådant sätt med den funktionen. Jag har 2 Elgato 610 som är ren DVB-C(able) mottagare. Då fungerar det i och med att varje kanal ligger för sig på egen frekvens.

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 08:02
  2. Elgato + fiber
    Av petercom i forum Mac OS X
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 17:43
  3. Elgato Eyetv
    Av gullefett i forum Mac OS X
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-04-04, 07:08
  4. Elgato Eyetv+ newcs problem med EN mux
    Av lidning i forum Mac OS X
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 23:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss