Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Undringar kring Box(er)

  1. #1

    Undringar kring Box(er)

    Hej,

    Funderar på att köra lite CS hemma och då på Boxers kanaler, kör ProgDVB på mina datorer och skulle vilja låta dom hämta koder från någon CS-server.
    Måste man använda en dreambox eller finns det andra lösningar?
    Har ju en TV med inbyggd DVB-T men den kanske aldrig går att få att lira med övriga systemet.
    Hade slagit till på en DB direkt om den var redo för HD-mottagning..
    Har hört något om Humax & Hyro, kan de CS?

    Mvh Steffo

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det kan bli lite knepigt att köra ProgDVB mot din tv... Isf får du köra det via en dator som du sätter som mediacenter eller liknande...

    Dreambox har idag ingen box som fungerar med HDTV... Och tror inte det kommit någon annan box som fungerar för Boxer med HDTV vad gäller cardsharing...

    Så det är tyvärr lite mörkt för vad du är ute efter än så länge...

    Men hade jag varit du så hade jag slagit till på en DM600 med T-tuner och sen haft den tills Dreambox släpper en HDTV som fungerar för marksänt digitaltv... HDTV i marknätet är ju ändå inte igång helt än så...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av steffo1231 Visa inlägg
    kör ProgDVB på mina datorer och skulle vilja låta dom hämta koder från någon CS-server.
    Mvh Steffo
    Du har ju redan nästan allt du behöver, du behöver en läsare till datorn som ska agera server , installera newcs på den, stoppa i kortet ock kör mot progdvb med winCSC som plugin..

Liknande ämnen

  1. Funderingar kring Dreambox
    Av nixxz i forum Dreambox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 16:02
  2. Frågor kring mg_cfg
    Av Buuzzz i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 07:35
  3. Fråga kring boxer!
    Av Lorry i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 08:31
  4. Frågor kring en ny DM500C
    Av pemani i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 10:07
  5. Frågor kring dreambox 500-c
    Av pjotr2k i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 13:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss