Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Hackande bild med dm500c.

  1. #1

    Hackande bild med dm500c.

    När boxen stått igång ett tag börjar bilden att hacka, detta ordnar sig om man byter kanal.

    Någon som har något förslag?

  2. #2
    Jag vet inte hur de är med C men om du kör T så funkar de att slå på spänningen (5V) i dreamboxen.

  3. #3
    det går inte att slå på spänning mot antennen med en c modell. Hacket ser inte ut som signalproblem, det ser mer ut som att processorn inte orkar koda av.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Kolla nätagget som vanligt. Många mystiska symptomer härör sig från klent nätagg.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Jag har testat med en annan dm500 som har samma config (gemini 4.2 + mgcamd), den beter sig på samma sätt, jag har inte testat med en annan adapter dock, återkommer.

  6. #6
    Har nu testat en annan nätadapter, problemet kvarstår. Det har visat sig att det är samma problem med db #2 också. Dessa 2 boxar är inköpta från samma ställe och samtidigt. Någon som har något förslag?

  7. #7
    Det funkar bättre men inte bra då jag kör med newcamd

  8. #8
    Jag har samma problem, å det är j**ligt störande. Har hört att man skall hålla in 2 av dom färgade knapparna på fjärren. Vet dock inte vilka, det skulle stå i manualen men jag hittar inget. Nån som vet?

  9. #9
    Har samma problem med min dm500c. Denna köptes av ett bolag i sth. Har haft sedan tidigare många dm500 boxar, dock ser denna ut som en billig kopia. Jag hoppas att jag har fel. Hittar ni något sätt på hur man kan fixa detta problem, skriv den gärna här. Tack.

  10. #10
    jag pratade med en kille som sa att detta var ett hårdvarufel, jag vet inte vad jag ska tro. Mina boxar ser äkta ut iaf (hur man nu ser skillnad)

Liknande ämnen

  1. Bättre bild på en DM500c?
    Av viktorw i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-07-26, 11:28
  2. hackande bild via datorn!
    Av lacrits68 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 20:26
  3. hackande och frysningar
    Av justme1 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 09:14
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 18:33
  5. Hackande TV1000 etc.
    Av Steven- i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-19, 08:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss