Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: tele2 samma som comhem?

  1. #11
    så med andra ord kan jag ha 1 box som tar emot signalen som jag loggar(med kort i) sedan skickar jag vidare till box 2 som bara har en logger i så får jag bild?

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Ungefär, fast i praktiken innebär det custom server-mjukvara på box 1 (den med kort), som både box 1 och box 2 kan ansluta till när dom behöver access till kortet (dvs var 10e sekund) medelst annan custom klient-mjukvara.

  3. #13
    för något år sedan gjorde ju CD försök till att stoppa cs vad man såg i log så skickades det specifika emm, kanske görs fortfarande.

    Inte för att jag tror att ett kortbyte är på väg att ske men vad händer när cw byts varje sekund. Dock måste man införa en kanal där man sänder EMM updates, vilken man måste logga in på varje månad.
    Jag är inte helt säker på att man kommer att behöva byta ut alla kort heller.
    CLA FF stöd finns på vissa kort jag undrar varför...
    Visst finns det risker med att krympa tiden det tar för kortet att dekryptera ecm. Men det blir fler och fler som kör cs.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Försök med kortare tider har gjots på annat håll med blandat resultat (så länge det fortfarande förekommer kort med responsetid över 1 sek bland kunderna, så krävs byte). Det löser inte storskalig CS dock, eftersom en dedikerad server med många användare i praktiken kommer svara mycket fortare än ett lokalt kort nånsin kan (i princip omedelbart). Detta som en konsekvens av att transport streamen inte når alla användare exakt samtidigt. Räcker med att nån någonstans får den 1 sek snabbare, för att alla övriga användare ska ha en upplevd kort-svarstid på 0 sek (eftersom svaret redan finns i cache när dom frågar).

    Nu är det ju inte dock CD, Via eller CH som experimenterar med sådant. De har varken kunskap eller resurser utan köper färdiga lösningar av de företag som erbjuder dom (dvs nds, conax mfl). På den nivå där såna investeringsbeslut tas finns garanterat inget tekniskt kunnande öht, utan den vendor som producerar de mest attraktiva siffrorna (eller bindande garantier) vinner affären.

    Det finns en lång rad sätt sabotera för nuvarande cs-lösningar utan att gå ifrån CA modellen (och därmed byta alla boxar), men inte ens med stark assymetrisk kryptering för varje individuell slutanvändare (möjligt med ip tv) så kommer dom ju ifrån vidaredistribution av själva mpeg datan. Möjligen ett stort steg för många att streama vidare allt dom ser, men för de som redan nu övergivit konventionell tv fullständigt till förmån för torrentreleaser är dvb/iptv rätt fattiga koncept, och ingen där skulle sörja om den bandbredden och dess infrastruktur användes till godtycklig iptrafik istället.

  5. #15
    Nej det är sant en kortare ny dcw intervall är kanske inte lösningen på cs "problemet" för den storskaliga klubben som har flera kort.

    Som du skriver så finns det olika sätt att hantera CS frågan, frågan är bara om CH CD BOXER VIA är villiga att satsa pengar på ett mycket sårbart system.

    Nåja helt klart intressant ämne.

Liknande ämnen

  1. Från tele2 till comhem bredband?
    Av Thåström i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 18:48
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 18:44
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 16:22
  4. Comhem och Tele2
    Av Skarre13 i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 10:42
  5. Ip telefon via tele2 och comhem
    Av clipper i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 19:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss