Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: byta box..vilken ska jag ta?

  1. #1

    byta box..vilken ska jag ta?

    Har idag en Force 320T och den bara hänger sig stup i ett och håller på(har bra mottagning/antenn)..
    vilken box ska man välja?snabba kanalbyten och egna listor osv är ett måste

  2. #2

    Re: byta box..vilken ska jag ta?

    Citat Ursprungligen postat av danema
    Har idag en Force 320T och den bara hänger sig stup i ett och håller på(har bra mottagning/antenn)..
    vilken box ska man välja?snabba kanalbyten och egna listor osv är ett måste
    En DM500T, är troligen den som ger mest för pengarna, under förutsättning Du har vissa grunläggande datorkunskaper. Senare kommer (kanske) Relook för markbundet att vara ett lika bra, eller bättre val. Men det är det ännu för tidigt att uttala sig om det, å beror helt på hur programvarorna utvecklas.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  3. #3

    Re: byta box..vilken ska jag ta?

    har du dragit ner senaste uppdatering till boxen som kom ut för ett tag sen?
    (sw. 64.0)
    kanske hjälper!


    Citat Ursprungligen postat av danema
    Har idag en Force 320T och den bara hänger sig stup i ett och håller på(har bra mottagning/antenn)..
    vilken box ska man välja?snabba kanalbyten och egna listor osv är ett måste

  4. #4

    Re: byta box..vilken ska jag ta?

    Citat Ursprungligen postat av hrc4u
    har du dragit ner senaste uppdatering till boxen som kom ut för ett tag sen?
    (sw. 64.0)
    kanske hjälper!


    Citat Ursprungligen postat av danema
    Har idag en Force 320T och den bara hänger sig stup i ett och håller på(har bra mottagning/antenn)..
    vilken box ska man välja?snabba kanalbyten och egna listor osv är ett måste
    det senaste jag vet kom i somras?eller var det i våras?

  5. #5
    Du har förmodligen inte senaste programvaran. Den är lite knepig att ladda ner. Börja med att kolla under systeminformation. Ifall det står något annat än 64.0 så har du gammal programvara. Ställ dig på kanal 5. Gör en kanalsökning. Nollställ sedan mottagaren. Stäng därefter av mottagaren och slå på igen. Gå sedan in på uppdatering, då borde den hitta nya mjukvaran. Avsluta sedan med att nollställa igen. Denna procedur brukar funka. Mottagaren blir bra mycket bättre med nya mjukvaran. Force har lovat att man ska få brev vid nästa uppgradering och att det ska gå lättare att få ned den. Vi får väl se.
    /Uriah

  6. #6
    där ser man..jag hade mjukvara 63.1
    får testa nån vecka och se innan/om jag byter mottagare
    tack för tipset

  7. #7
    tjenare.
    om du bestämmer dig för att byta kanske jag kunde få köpa force:n lite billigt.
    Jag har nämligen en sån o tunerdelen i den har pajat.

    Kollar denna tråden och mina pm här ifall du vill sälja den, vi snackar billigt då iom att jag inte är intresserad av hela ändå..

  8. #8
    Har en Force 320T och den har aldrig krånglat. Har haft den i 1.5 år och på den tiden har den nog hängt sig 3ggr
    Om inte uppdateringen hjälper så är det nog något fel på din.

  9. #9
    den fungerar bra nu så den säljer jag inte

  10. #10
    Varför inte prova en Dilog-box. Jag har haft den drygt ett halv-år och den har inte hängt sig en enda gång.

Liknande ämnen

  1. Norden parabol vilken lnb är vilken
    Av Nymann i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 18:42
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 13:04
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-15, 16:01
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 18:11
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 07:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss