Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Streama sport

  1. #1

    Streama sport

    Hallåj.

    Har comhems abonnemang med canal+ etc och kom på den briljanta idén att streama sport.

    Min fundering är egentligen: vad krävs (om det nu går) att streama en fotbollsmatch (eller vad som helst då) och kunna kolla på det från en annan dator? Har nån gammal sagem box så jag förmodar att jag måste ha en dreambox eller liknande? Kan man sedan kolla på matchen i Internet Explorer? Problemet jag har är att jag ofta jobbar helg och missar många matcher. Vi får inte heller installera program (typ p2p) så det enda vi har tillgång till är IE och WMP. Går det att få in streamen genom något av de programen?

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Har du en 10Mbit+ lina så kan du säkert streama en fotbollsmatch till jobbet mha en dreambox. Ligger du under det kan du räkna med en hel del lagg. Allt som behövs på datorn som du ska streama till är VLC och IE (alternativt firefox).

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Har du en 10Mbit+ lina så kan du säkert streama en fotbollsmatch till jobbet mha en dreambox. Ligger du under det kan du räkna med en hel del lagg. Allt som behövs på datorn som du ska streama till är VLC och IE (alternativt firefox).
    Har en 10mbit och kommer ev få 100mbit vid månadsskiftet.

    Men man måste alltså ha VLC också? Det går inte med WMP+IE på något sätt? Problemet är som sagt övervakning i systemen och att man inte får installera program =/

Liknande ämnen

  1. Streama fotboll
    Av karllarsson82 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 19:42
  2. Funderingar om streama från DM
    Av Mork i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 15:20
  3. streama db till xbox
    Av sillen i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 15:45
  4. streama viasat
    Av ivan50 i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 19:08
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 14:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss