Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Comhems kort slutar fungera

  1. #1

    Comhems kort slutar fungera

    Hej, sitter med en 500c, tror det är en letherface image, och comhem kortet i dreamboxen. Problemet är att med jämna mellanrum slutar codningen att fungera, då måste jag flytta över kortet till orginalboxen och låta kortet vra på ett tag på varje kanal tills det blivit uppdaterat och kanalen visas. Mycket irriterande och tidsödande.
    Troligen har jag problem med någon config, men jag vet inte vilken.
    Någon som har en lösning på mitt problem?
    Och snälla skriv långsamt för jag fattat inte så snabbt.

  2. #2
    din klient måste uppdatera kortet. görs på lite olika sätt beronde på vilken klient du har. då måste se till att köra autoupdate. sedan måste du berätta vad du kör för camd. t.ex newcs/newcamd/mgcamd. annars är det inte lätt att veta vilken config du måste ändra på.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Verkar vara något sådant...
    Hur ser jag vad jag har för klient för detta? När jag kikar i menyn för plugin hittar jag Moviplayer, Teletext och gSUB, inget newcs/newcamd/mgcamd, men hittar några som liknar detta under menyn, Instalera plugin från interner.
    Nu är det väldigt genomskinligt att jag inte har någon större koll på detta med Dreambox. Hoppas på förståelse...

  4. #4
    Oj lite panik.... installerade CCcamd från "Installera plugins från internt" menyn, med resultatet att jag inte har några kanaler alls och jag kan inte avinstallera från menyn "Avinstallera plugins " för där syns inte CCcamd....
    Nu är nöden stor....
    Provade i ren desperation att installera Mgcamd / NewCS, från menyn "Installera plugins från internt" och nu verkar det funka igen, hur configurerar jag detta plugin för auto update av kortet?

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det ska vara förinställt från början...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Okej.. Hur kollar jag det?
    Ett sätt är att vänta och se om kortet slutar att fungera på grund av att det inte uppdaterat.
    Ett annat är att titta i inställningarna, får leta efter information. Någon som har en riktning för mig att gå i?

  7. #7
    Du skall ansluta till boxen via t ex dcc och öppna FTP, lokalisera /usr/keys/mg_cfg den kan ligga på annat ställa t ex /var/keys/

    Editera den, där finns en rad som behandlar autoupdate skall vara 01

    Kolla även så att din användare ligger som au i newcs.xml om du kör den, det troliga är att du gör det. Funkar inte det så finns det lite annat och brottas med

    //snake

  8. #8
    :errf: nu får vi se om ni orkar med mig...
    jag ansluter till boxen med putty, har inte lyckats med något annat, ex FTP
    hur som, ls ger
    bin
    dev
    etc
    hdd
    lib
    proc
    sbin
    share
    tmp
    var
    var_init
    hittar ingen /usr/keys/mg_cfg.
    Just nu googlar jag runt på att hitta lämpligare program att komma åt boxen.
    Eddit.
    Hittade dcc att det var DreamBox Control Center, har laddat ner och kollar runt nu..
    Återkommer

  9. #9
    Tja nu är det 2 dagar sedan jag fick manuellt uppdatera kortet, och nu behöver jag göra det igen.....
    Har inte lyckats hitta hitta var dessa inställningar finns....

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2006
    Inlägg
    70
    Tackad
    1 gånger
    gå in i var katalogen där hittar du keys mappen

Liknande ämnen

  1. Fjärrkontroll slutar fungera
    Av dennisl i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 22:18
  2. Viasat slutar fungera ibland
    Av jelu71 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 10:32
  3. SNR slutar fungera
    Av busta i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 10:32
  4. CD slutar att fungera!!!
    Av PrOsOn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-14, 07:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss