Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Två kablar till inspelningsbar HD-box?

  1. #1

    Två kablar till inspelningsbar HD-box?

    Hej
    Min fråga är om det är någon fara att bara använda EN kabel till Canal Digitals HD-mottagare?
    Det står ju i instruktionsboken att de inte rekommenderar detta, men frågan är ju om det bara innebär att man avstår funktionen med att kunna spela in och titta samtidigt?

    Anledningen till att jag frågar är att jag helt nyligen skaffade nya boxar - Viasat och Canal Digital. Därmed band jag upp abonnemangen i två år. Detta skedde före deras överenskommelse om TV3/Femman, annars hade jag inte skaffat någon Viasatbox över huvud taget.
    Nåväl, jag har alltså två boxar och två kablar dragna ut till var sitt huvud på tallriken.
    När jag väl skippar Viasat så tänkte jag montera det nya 4-huvudet och flytta över "viasatkabeln" till detta. På så vis slipper jag dra en TREDJE kabel.
    Eftersom jag tills dess har två boxar så kan jag ändå dra fördel av att kolla på en kanal på Viasat samtidigt som jag spelar in på Can Dig.

    Men om det skulle vara något tekniskt som gör att jag bör köra HD-boxen med två kablar från början så blir jag så illa tvungen, eller?
    Tacksam för goda råd innan jag börjar borra i väggen och klättra på stegar...

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Den enda nackdelen med att använda en kabel istället för två är precis som du säger att då missar du funktionen att kunna titta på en kanal samtidigt som du spelar in en annan. Någon fara är det inte.

  3. #3
    Tja min HD-box hänger sig vid timer-inspelning då jag bara använder en kabel. Annars funkar den hyfsat.

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 15:58
  2. Spela in till inspelningsbar DVD, dm7025+
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 18:25
  3. Problem med kablar
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 21:36
  4. Scart-->RGB kablar?
    Av bjornsson i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 17:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss