Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DM600PVR (T) som klient?

  1. #1

    DM600PVR (T) som klient?

    Hejsan, är lite ny på det här med CS och Dreambox.
    Jag har kollat runt lite på forumet efter guider på hur man ska göra om man vill ansluta till en NewCs server.

    Är lite osäker på vad som behövs för att köra min Dreambox som klient, alltså vilka programvaror jag måste ladda hem och installera på boxen.

    Skulle vara nice om någon kunde komma med tips och förslag på vad jag kan använda för programvara.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Du behöver en s.k. softcam (mgcamd rekommenderas) för att ansluta till en server och för att avkoda sändningen...

    Sen "behöver" du gSUB för att få textning på de kanaler som sänder ut textningen separat...

    Båda kan du ta via bluepanel om du kör Gemini image...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas Visa inlägg
    Du behöver en s.k. softcam (mgcamd rekommenderas) för att ansluta till en server och för att avkoda sändningen...

    Sen "behöver" du gSUB för att få textning på de kanaler som sänder ut textningen separat...

    Båda kan du ta via bluepanel om du kör Gemini image...
    Hej, jo jag har flashat om min DB med gemini 4.30 under några nervösa minuter .
    Jag ska tanka in Mgcamd från bluepanel/blåa menyn. Hoppas nu att det funkar. Håller på att testa med ett original b0xer kort.

    *Hur ser jag om Mqcamd är igång efter jag har installerat det?

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Du ska ta hem "Mgcamd-Newcs" eller vad den nu heter om du vill köra originalkort direkt i boxen... Camd3 fungerar också då...

    Ja är det igång så borde du ha bild

    Annars kan du logga på via telnet på boxen och köra följande kommando:
    ps -aux|grep mgcamd
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Jag har fått igång min Newcs server nu så jag har kunnat köra från den . Har tagit hem mgcamd - newcs 1.50 i boxen och konfigurerat den med hjälp av kortdelning abc som jag hittade på nån sida .

    *Allting funkar hur bra som helst nu, kör Newcs i en ubuntu dator med Phoenixbrännaren.
    Har en SmartWii dosa som jag kör originalkortet i, 1 klientkort i Phoenixbärnnaren som sedan delar ut till dreamboxen. Sedan SmartWii klientkort till resterande mottagare .
    DM600PVR -- Gemini 4.30

Liknande ämnen

  1. Dm600PVR Namnbyte
    Av sleaper3 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 10:12
  2. DM600pvr FLASHNINGSPROBLEM
    Av sportfåne i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 18:10
  3. dm600pvr-s kortproblem
    Av micke9912 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 13:00
  4. Problem DM600PVR
    Av EvilGhozt i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 18:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss