Har köpt en DM 500C som jag kopplat upp mot nätet. Den sitter bakom en Linksys WRT54GL router. Det jag är rädd för är ju säkerheten då man läst en del trådar om folk som fått dom haxxade då dom varit kopplade ut mot nätet. Jag har bytt lösen i boxen genom telnet till ett svårknäckt. Jag läste någonstans att man kunde logga in med det gamla lösenordet (root/dreambox) också men det har jag inte lyckats med. Är det ok då eller måste jag på något sätt editera någon fil och radera gamla lösen manuellt? Jag har även naturligtvis kryptering på nätverket (WPA2).

Är det något mer jag kan göra? Största anledningen till att jag är orolig är ju för att jag har öppnat en port i router och boxen för VLC-streaming från andra nät så jag kan logga in externt.

Sen en fråga nr 2.

Innan jag köpte dreamboxen så hade jag en sagembox genom comhem. Då hade jag en antennsplitter i den som i sin tur ledde till varsin tv med varsin antennkabel. Alltså samma bild på båda apparaterna. Detta var väldigt skönt då jag kunde sitta både i vargdasrummet och sovrummet och kolla på boxen. Detta har jag inte fått att funka nu. Går det inte med denna? Får bara bild med scarten som det verkar.

mvh
pemani