Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjälp i Skåne

  1. #1

    Hjälp i Skåne

    Tjenare!
    Ska snart beställa min alldeles första dreambox.
    Då jag är helt ny med dreambox hade jag behövt lite hjälp med inställningar och inkoppling för att komma igång.

    Söker därför efter en person nere i skåne som är intresserad av att hjälpa mig på plats. Du får givetvis ersättning för jobbet. Jag bor i Malmö.

    Släng iväg ett PM så hörs vi där.

    Tacksam för svar.

    MVH

    /Danne

  2. #2
    Och därefter får den stackars saten samtal minst en gång i veckan och helst på helgerna när du i fyllan pillat på inställningar du inte haft den minsta aningen om och allt slutat fungera... just snyggt. Det är det där lila helvetet ingen vill vara med om och dessutom olagligt... underhåll av olovlig avkodningsutrustning mot vederlag eller något sånt? Endast en idiot svara på en sån kontaktannons :-)

  3. #3
    Haha speciellt inte efter ditt inlägg. Blääää :P

  4. #4
    Asså det är inte svårt att configurera upp din db.
    Följ guider som finns här och på andra forums. Kanske tar en timme eller två den första gången man fixar upp det. Men efter det så tar det max 45min (räknat med omflashning med nollmedemskable) att confa upp en fungerande box =)

  5. #5
    Nja, det tar nog lite mer en en timme eller två, MEN det är lärorikt och du kommer att tacka gudarna för att du gjorde det. Gör som timerx sa. Lägg imagen på ett USB-minne (men inget skit från Netto eller liknande, utan ett ordentligt) och gör en backup på det du gjort när du väl fått det att funka. Lägg in backupen som en multiboot så att du har två images på minnepinnen. Skulle du sen råka pilla fel i fyllan (vilket vi ju alla gör förr eller senare) är det bara att starta om burken, men i den "andra" imagen och titta och vara glad.
    Mycket bättre än att vara beroende av någon annan.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    53
    Tackad
    2 gånger
    hej, kom igen med frrågor när du börjar så hjälper vi dej att förstå. det är inte så svårt som det verkar, men en sak är säker att man bör ha intresse för dreambox om man ska lära sej, men så är det ju med allt, mvh peppe

Liknande ämnen

  1. Dansk digital-tv i Skåne?
    Av Ballong i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2016-01-05, 17:02
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 19:47
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 19:37
  4. nedgradering i skåne
    Av mikaelhede i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 20:55
  5. Com Hem kort i skåne
    Av nallekatten2000 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 09:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss