Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hur/var ändra passord?

  1. #1

    Hur/var ändra passord?

    Hej.
    Säker en dum fråga, men jag behöver verkligen hjälp.
    Jag fick igång min DM600 igår, funkar fint!! Ville se om jag kunde komma åt ftp externt så jag gjorde en portforward på port 21 (inkommande ftp tror jag) i min router. Satte mig externt och testade, funkade hur bra som helst, loggade in med "root" och "dreambox" som credentials. Just där är problemet, det enda som krävs är min ip-adress så kommer vem som helst åt min D-B via ftp. Var sjutton byter jag login och lösen? Nästa fråga rör web-interfacet, kan jag komma åt det från extern location? I sådana fall hur? Internt skriver jag ju bara ipadressen i webläsaren men hur gör jag externt? Sist men inte minst föröker jag mappa upp discen i min db från min dator med \\192.168.0.100\hdd. den hittar discen men vill inte mappa upp den med "root" och "dreambox", har jag missat något? Jag formaterade discen i d-b´n.

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Lösenord till dreamboxen byter du genom att gå in på blåknapp --> Extra / Installation --> Password

    För att komma åt den på nätet så gör du typ exakt samma sak.
    http://192.168.0.XX/ är ju internt. Externt så får du skriva ditt externa ip istället för 192.168.0.XX. Samt att du måste öppna port 80 i din router, eller VHOSTA den från en annan port (så kör jag, lite säkrare).

    Och sista kan jag inte hjälpa med då jag inte ännu har satt in en disk i min 600.

  3. #3
    Tack timerx, ska testa detta.

  4. #4
    Det fungerade bra att byta passord i d-b´n men hur sjutton byter jag passordet i webinterfacet? Det är ju samma, "root och "dreambox" men jag ser inte var jag kan byta det...

  5. #5
    jag byter det i newcamd.conf, vet inte om det är samma sak om du använder en annan camd, kolla configfilen

  6. #6
    Strålande aakerlind, låter logiskt, ska kika. Tack!

  7. #7
    fungerade det?

  8. #8
    Ändra password

    man ändrar password via telnet.
    start menu sen kör
    telnet 192.168.x.xxx
    root
    dreambox
    efter at du har loggat in
    du skriver
    passwd
    enter
    sen skriver du nya password.

Liknande ämnen

  1. Ändra skins
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 09:42
  2. Ändra Röst
    Av muhammed_3 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 21:46
  3. Ändra på subtitles
    Av guld i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-16, 10:43
  4. [LÖST] Ändra kod på boxer
    Av turkiskpeppar i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 18:50
  5. Baud å atr? Hur ändra?
    Av vägkung i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 06:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss