Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Canal Digital inkluderar HD-paketet i familjepaketet.

  1. #1

    Canal Digital inkluderar HD-paketet i familjepaketet.

    Hej, jag debuterar nu i detta forum i och med mitt första inlägg. Såg att det fanns en separat del av forumet av nyheter men det verkade rätt dött där och det här verkade det bättre lämpat.

    Fick ett brev idag av CD som informerar enligt följande.

    På grund av stark efterfrågan så kommer Canal Digital att ta bort HD-paketet för att dessa kanaler skall ingå i Familjepaketet, det handlar alltså om 7 kanaler, SVT HD, TV4 HD, History Channel HD, Discovery HD, National Geographic HD, Voom HD samt Silver HD. Dessa kanaler kommer att ingå i familjepaketet från och med 1 april.

    Detta innebär att det blir ett nytt pris på familjepaketet på 209 kr/månad.

    Dessutom kommer Eurosport HD den 25 maj och BBC HD den 1 september, och sen kommer alla fotbollsintresserade kunna se Fotbolls-EM och sommar-OS i HD.

    Ett "tips" som framgår i brevet är att man kan beställa HD-box innan 31 mars så behåller man det gamla priset på 189 kr/månad i 24 månader vilket innebär 480 kr enligt mina beräkningar .


    Personligen välkomnar jag detta då jag tyckte att ett separat paket för HD-kanaler med reklam för 99 kr i månaden var lite överdrivet.

    Jag kan dock tycka att de som inte är intresserade av HD eller fler kanaler tvingas på ett högre pris inte är lika förtjusta, när jag hoppade på CD så kostade det 169 kr i månaden och tror kortavgiften även har höjts en hel del.

  2. #2
    Välkommen! Ja på sätt och vis är det bra, men för de av oss som jag som fortfarande har en traditionell tjock TV så är det ju som sagt inte så kul att betala extra för nåt man ändå inte har någon nytta av...

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    behöver man ett nytt kort då för att kunna se hd kanalerna..eller funkar det gamla

  4. #4
    Hej

    behöver man ett nytt kort då för att kunna se hd kanalerna..eller funkar det gamla
    ....och behöver man en canal d HD box för att "aktivera" de nya kanalerna
    Eller kan man köpa tex en Kathrein och sätta i sitt gamla kort som ju redan fungerar med cs eller lämnar HD kanalerna bort då?

    ~G
    DM800S / openpli 4.0

    Server Ubuntu newcs / CardsevrProxy 0.7.5 (Denna "går som tåget")

  5. #5
    Någon som har någon aning vad som händer med oss som redan tecknat hd-tjänsten för extrapengar och har en bra bit av kontraktet kvar?

  6. #6
    Bra fråga, antar att CD inte har informerat er om det öht ... hmm kan inte du kolla och återkomma?

    Förresten någon som vet om man får behålla comboboxen från CD som man köpte för typ 500 riksdaler? Antar det men man vet ju aldrig

  7. #7
    Nu borde man väl få säga upp abbonemanget med CD utan uppsägningstid?

    //JB
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av James Bond Visa inlägg
    Nu borde man väl få säga upp abbonemanget med CD utan uppsägningstid?

    //JB
    Ja med tanke på att abonnemanget skiljer sig från det du har avtalat med dem så.

  9. #9
    Jag har mailat och faxat min uppsägning får se vad dom säger. Enligt avtalet skall ändringar som är till nackdel för kunden inte omfattas av 3 månaders uppsägningstiden utan kunden har rätt att säga upp abbonemanget det datum ändringan genomförs.
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

  10. #10
    Fick mail från CD idag där dom skriver att Abonnemanget avslutas 2008-06-30
    givitevis skall dom trilskas men jag ger mig inte Abonnemanget ska avslutas 2008-04-01.
    Dreambox 7020s, Gemini 3.30

Liknande ämnen

  1. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  2. Tappat SVT24 mm på min Sammy9500 Canal + paketet?
    Av slimjim i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-19, 06:51
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  4. [LÖST] 3:an och Z-tv i Familjepaketet???
    Av Bergendorrf i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-11, 20:46
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss