Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: HdKanaler comhem

  1. #1

    HdKanaler comhem

    Har börjat fundera på com hems hd kanaler. Lägger in hd- box sn. i boxkey men kanalerna går ej igång. Är det någon som lyckats med detta? Upplys mig gärna.

  2. #2
    kör newcs 1.5 med mgcamd dm500 klient kanske bör tilläggas.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Conax cas7 pairing gör att det inte finns något sätt att dela de krypterade hd kanalerna, inte troligt att någon bygger en lösning för det heller så länge det bara används just här. Svt hd körs dock med vanlig conax.

  4. #4

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Iaf är detta rådande antagande, jag har inte bekräftat det själv.
    Följande behövs för att göra detta, med min högst begränsande insikt i problematiken:
    - Comhems hd humax box.
    - Hd abb (kan nån bekräfta med säkerhet hurvida detta innebär att man får ett nytt kort hemskickat?).
    - Season interface.

    Om minst 2 pers sätter upp ovanstående så de kan jämföra DCW svaren från kortet till boxen när de ser på samma hd kanal, så har man en början iaf...

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bowman Visa inlägg
    - Hd abb (kan nån bekräfta med säkerhet hurvida detta innebär att man får ett nytt kort hemskickat?).
    Jag kan bekräfta med säkerhet att man inte får ett nytt kort hemskickat - såvida man inte har ett väldigt gammalt kort.

    Jag har diskuterat denna problematik en del och vi har väl kommit fram till att det behövs en ny version av NewCS med stöd för Conax cas 7 pairing för att det ska fungera (?)

    Jag har boxen samt HD-kanaler, men inget season-interface - endast en Alex.

    Alex kan logga, men jag vet inte om det är DCW-informationen som bowman syftar på ? (är tyvärr inte så insatt i de tekniska detaljerna)

    Ställer gärna upp med information om det kan hjälpa

  7. #7
    har man ett kort som är tillverkat före -04 får man ett nytt.

  8. #8
    Något nytt om detta möjligtvis?

  9. #9
    Bara säg att du skulle möblera och du knäckte kortet, och vill ha ett nytt. Vill de att du ska skicka tillbaka kortet så är det bara att knäcka det och sen få ett nytt..

    De borde ju precis inte kunna säga nej till det

Liknande ämnen

  1. Ingen text HDkanaler
    Av GxP i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-21, 18:54
  2. DM 800 med DVB-C tuner och HDkanaler
    Av matkoh i forum Com Hem
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 16:52
  3. [LÖST] Skillnad på Comhem Ts2 Silver/Greencard och Comhem Ts2mk5
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-08, 11:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss