Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: astra 2

  1. #1

    astra 2

    Godagens Jag har ett klurigt problem .
    Jag har en cdc 5050 box som jag fått av canal digital .
    Då jag redan har en combobox försökte jag koppla in cdc n hos svärfar som bara har astras analoga kanaler men icke boxen tar bara in alla engelska etc kanaler dom funkar fint men ej några tyska.
    jag tog hem boxen och pluggade in den och vipps alla kanaler tyska som engelska fungerar finfint jag lägger upp en favorit lista med dom tyska kanalerna och pluggar in den hos svärfar dom tyska kanalerna finns där med full styrka men när jag försöker fo in en kanal står det kådad kanal villket den ej är men alla engelska (och andra) fungerar finfint varför fungerar ej dom tyska ???!!!

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av picard Visa inlägg
    Godagens Jag har ett klurigt problem .
    Jag har en cdc 5050 box som jag fått av canal digital .
    Då jag redan har en combobox försökte jag koppla in cdc n hos svärfar som bara har astras analoga kanaler men icke boxen tar bara in alla engelska etc kanaler dom funkar fint men ej några tyska.
    jag tog hem boxen och pluggade in den och vipps alla kanaler tyska som engelska fungerar finfint jag lägger upp en favorit lista med dom tyska kanalerna och pluggar in den hos svärfar dom tyska kanalerna finns där med full styrka men när jag försöker fo in en kanal står det kådad kanal villket den ej är men alla engelska (och andra) fungerar finfint varför fungerar ej dom tyska ???!!!
    Säker på att ni är på samma satellit. :question:
    Med Astra 2 menas den som ligger på 28.2 grader, och där finns inga tyska kanaler bara en massa engelska mest sky kanaler.
    På 19.8 (ska naturligtvis vara 19.2)grader ligger Astra 1 där finns en massa tyska kanaler men väldigt få engelska (fria) kanaler.
    Fast du kanske menade något annat med Astra 2, dessutom när han haft dom analoga kanalerna borde parabolen vara riktad mot Astra 1.
    Dom kanaler som du fick in först stämmer dom med Astra1, kolla mot www.lyngsat.com

  3. #3
    det kann vara som du säger men varför får jag då in kanalerna med bra styrka men det kommer upp kodad kanal på tv rutan ?
    finns det någo enkelt sätt att se villken sat du har fått in ?

  4. #4
    Det är bara på 19.2 som det finns analoga kanaler så det är väl sannolikt att det är dit din svärfars parabol pekar, vart pekar din?
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    på min cdc7000 är det fel i menyn för där står det astra2 28,2 men i själva verket är det 19,2 astran dom menar.

  6. #6
    den ligger nog på 19.2 för jag får in alla tyska utan problem
    svärfars ligger nog på 19.2 likaså
    det är svårt att veta exakt villka grader man är på jag får nog prova mig fram

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kan det vara så att svärfar har gamla LNB från tiden innan allting var universal-LNB?
    På den tiden analoga mottagare var aktuellt fanns det ofta LNB som bara klarade vertikal eller horisontal polarisation, eller bara lågband eller högband. Om svärfars LNB är stenålders så prova att byt dem.

  8. #8
    Det är nog inte fel på LNB så många andra kanaler trillar ju in jag tror att jag helt enkelt har riktat wookpannan fel
    men återigen vi får in allatyska kanaler på den annaloga motagaren men inte på den diggitala ligger inte både dom analoga och digitala kanalerna på 19.2 dvs astra1 (tror jag) ? jag skall även ta en titt på LNB så att de är ok
    ibland ser man inte skogen för alla träd

  9. #9
    Här http://www.lyngsat.com/astra19.html kan du se alla kanaler som finns på Astra 1 .
    PAL = Analog
    DVB = Digital

  10. #10
    Ja då har man varit hos den gammle igen och gissa samma resultat som tidigare han får inn alla tyska på sin analoga och jag får in alla sky bbc mm men inga tyska på min digitala vad jag har läst mig till på lyngsat så ligger dom analoga och digitala tyska kanalerna på 19.2 jag kann inte se någon röd tråd här kan det vara någon inställning i boxen jag missat tro enda skillnaden på min och svärfars paraboler är att jag har 2 wookar en för thor och en för astra och han har en med 2 huvuden det börjar luta åt att han får behålla sin gammla analoga låda men än har jag inte gett upp

Liknande ämnen

  1. D+ på astra
    Av ixxa i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 19:47
  2. astra
    Av bajen i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 10:53
  3. Kan jag få in astra??
    Av fireblade i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-06, 11:36
  4. BBC på Astra
    Av lbking99 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-05, 16:43
  5. D+ på Astra
    Av sarajevo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 08:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss