Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: MgCamd 1.29 och AU i CH nät.

  1. #1

    MgCamd 1.29 och AU i CH nät.

    Hej!

    Tänkte kolla om det är någon som har Mgcamd 1.29 igång i CH nät, och att det fungerar med AU.. Jag fick det itne att funka alls.. Höll på i flera timmar.. till slut så testade jag med evocamd, och det bara fungerade så himla bra så fort jag drog igång den med AU på..

    Kan det vara nån bugg i mgcamd tillsammans med CH?
    DM600C-PVR 250GB HDD - Gemini 4.50 - MgCamd 1.31
    DM500C - Gemini 4.50 - MgCamd 1.31
    DM500C - Gemini 4.60 - MgCamd 1.31
    DM800C 320GB HDD - Gemini 4.50 - MgCamd 1.31
    AMD Geode 500Mhz, Ubuntu 8.10 - CSP 0.8.12, NewCS 1.67
    VIA C7 600Mhz, Ubuntu 9.04 - CSP 0.8.12, NewCS 1.67

  2. #2
    Jag har exakt samma problem, även min polare har samma problem hemma. Mgcamd skickar inte en enda EMM. Haft min box igång i 2 dagar nu och inte en enda EMM har kommit. Slår på Evo och inom några sekunder så skickar den EMM.

    Vet inte varför det är så då min config till NewCS samt Mgcamd är exakt som den ska vara. Antagligen nått som vi får leva med

  3. #3
    Jag har varit grymt ingående i mina undersökningar.. har dock inte traceat vad mgcamd håller på med, men den skickar inga EMM alls.. finns inget sånt i tcp trafiken iallafall.. och kollar man i loggen för mgcamd så verkar den inte enns försöka.. så jag tror att det är en bugg..

    enligt en polare så har han inte haft något problem med mgcamd och CH, fast han kör typ 1.24 eller nått sånt... kanske är dom nyare som har problem.. kanske ska testa med en äldre för att lokalisera problemet? Fast å andra sidan.. orka bry sig när evocamd fungerar.. fungerar ju inte sämre eller bättre än mgcamd för syftet.. men fungerar med emm:er iallafall..
    DM600C-PVR 250GB HDD - Gemini 4.50 - MgCamd 1.31
    DM500C - Gemini 4.50 - MgCamd 1.31
    DM500C - Gemini 4.60 - MgCamd 1.31
    DM800C 320GB HDD - Gemini 4.50 - MgCamd 1.31
    AMD Geode 500Mhz, Ubuntu 8.10 - CSP 0.8.12, NewCS 1.67
    VIA C7 600Mhz, Ubuntu 9.04 - CSP 0.8.12, NewCS 1.67

  4. #4
    jag har också funderat på att byta till 1.24 och testa. Men är för lat

    Nja evo funkar inte lika bra enligt mig. Om du sitter och zappar mycket så efter typ 3 - 4 kanaler så får man vänta 5sec innan man får bild. Men det är väll nått man får leva med om man är lat och inte byter =)

    edit: hehe ok. Jag blev nyfiken nu. Tankade ner
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=17
    Skickade upp mgcamd.ppc till /var/bin och körde en chmod a+rx sen dödade jag mgcamd och startade mgcamd.ppc och vips så skickar den EMM ;P

    Så blir till att köra med den nu då.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Det ska inte vara nån skillnad mellan mgcamd versionerna som har nån effekt för emm forwards, enda relaterade inställningen är väl isf cache hanteringen. Default är väl nu att den inte skickar emms som den sett tidigare (och därmed antar redan har skickats). Sätt H till 03 istället för 07 så sker ingen sådan cachning och alla emms som påträffas i ts skickas vidare (förutsatt att A är 01 förstås).

  6. #6
    Ne det har jag redan testat. Har haft H på 07 hela tiden samt att jag har testat 03 min inga EMM har skickats på nått av alternativen. Aja detta verkar funka så får köra med det.

  7. #7
    har kört mgcamd 1.29 en hel månad nu utan problem, men om ja fattat det rätt så ser man bara om au funkar den första varje månad när det kodas om va? funkar den fixen till 1.29 också?

  8. #8
    Hmm ok. Får se när nästa mgcamd kommer. Så får jag köra den med H på 07 i ~en månad och se vad som händer.

    För jag kan egentligen inte själv se varför de skulle göra nyare version av mgcamd som är sämre än de äldre :P
    Det är som vanligt, skit bakom spakarna hehe. =)

  9. #9
    men hur kollar jag om au funkar innan den första??

  10. #10
    Någon gång har mgcamd ändrat sin configfile. 1.29 ser ut som nedan
    # AU
    # 00 disable, no emm pids processed
    # 01 enable, emm pids always processed for soft-au and shared cards
    # 02 auto, emm started only if channel cant be decoded
    # 03 process emm pids for network cards update only
    A: { 02 }

    Så frågan är var du har ditt kort ? Tillsammans med mgcamd eller remote över tcp/ip.

Liknande ämnen

  1. mgcamd
    Av nero2000 i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 16:44
  2. Mgcamd 1.29
    Av paulbagh i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 20:51
  3. MGcamd...Vad gör jag för fel?
    Av dsg33 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 00:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss