Hepp! Har ett problem med min kära mammas PACE460-box. Denna boxen kräver ju två st inkommande kablar. Har hjälpt henne att installera alltihop och fick direkt problem med att det bara blev signal på den ena tunern. Gick in i "Signal Test" menyn i boxen. Hade då 73 dbuv i styrka på översta och inget alls på undre tunern. Tänkte då att jag kanske klåpat mig med installation av ena kabeln och bytte plats på dem för att se om något ändrade sig. Döm om min förvåning när jag då fortfarande bara hade signal på första (översta) tunern!

Jag felanmälde detta till Viasats kundtjänst och fick, efter att en tekniker ringt tillbaks, beskedet att boxen var trasig och att de skulle skicka en ny på garantin. Har nu fått den nya boxen och kopplat in den. Men det är fortfarande samma fel!!

Parallellt med att jag spammar Viasats kundtjänst tänkte jag höra om någon här inne haft samma problem och känner till någon lösning, alt något enkelt handhavandefel som kan orsaka detta.

Det senaste budet från Viasat kundtjänst var att testa att skala om kablarna och att flytta dem till andra kontakter på Quad-LNB:t. Tycker dock det verkar lite underligt att jag får perfekt signal på tuner 1 oavsett vilken kabel jag kopplar in. Tyder inte det på att kabeln är ok? Tacksam för tips..

Tack på förhand!

Update: Har nu testat alla kombinationer av kontakter på LNB:t och det blir fortfarande bara signal på tuner 1. Helsjukt... Kan det bli så här av ett trasigt LNB?

///DM