Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Får inte igång DM 7020-S

  1. #1

    Får inte igång DM 7020-S

    Hej!

    Har införskaffat 1 st. DM 500-S samt 1 st. DM 7020-S. Började med att lägga in Gemini,funkar bra med DM 500 men DM 7020 vill inte starta. Har provat med både ver.4.20 samt 4.30. Sedan laddade jag ner PLi och testade men med samma klena resultat. När jag startar första gången säger den först "Loading please stand by...", sedan kom meddelandet "preparing for first installation" eller något liknande. Sedan lät jag boxen stå på i flera timmar utan att något hände. Efter det stängde jag av boxen med strömbrytaren, och slog på igen. Då stannar den i första läget, dvs. "Loading please stand by". Är det någon som råkat ut för något liknande eller som har något tips vore jag väldigt tacksam?!

    /Uriah

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hur flashade du boxen? Genom att hålla nere pil-ner knappen medans du slår på strömen? Eller gjorde du det via DreamUp?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Jag har flashat via Dream-Up. Men jag är osäker på hur man ska göra flash erase och om det möjligen kan ha ställt till det. Men hur som helst så borde den ju starta med PLi, den ska ju göra flash erase automatiskt. Har för övrigt nu på morgonen testat med orginal-image från Dream-Multimedia men boxen vill fortfarande inte starta.

    /Uriah

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Verkar skumt... Är du säker på att du gjort rätt så kan det ju vara fel på boxen... Hör med dom du köpt den av vad dom säger...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Säker att jag gjort rätt är jag ju inte, men det var iallafall inga problem med DM500-S. Det som verkar skilja mellan modellerna är ju att man ska göra "flash erase" med pil ner-tangenten på DM7020. Är detta viktigt och isåfall kan det skapa sådana här problem ifall man gör fel? Har ej fått "flash erase"-funktionen att funka alls. Å andra sidan borde det ju funka med PLi i vilket fall. Har provat denna med både Dream up samt med pil ner-knappen via nätverket.

    /Uriah

Liknande ämnen

  1. fr inte igång min Azbox
    Av sjjo i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 18:49
  2. Får inte igång conax på MII
    Av Mac Gyver i forum Canal Digital
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 22:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss