Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Enkla frågor från en nykomling

  1. #1

    Enkla frågor från en nykomling

    Dreambox är helt nytt för mig, har har nu försökt läst in mig här på olika trådar men behöver lite hjälp, hoppas ni här fixar det!

    Tanken hos mig är at köpa en dreambox för marknätet samt satellit. Även med hårddsik. Vilken rekommenderas ?

    Sen en fråga om jag kan dela mitt boxerkort till klienter medans jag själv är klient till canaldigital från en kompis ?

    Hur mycket "omvårdnad" behöver dremboxen för att tv tittande skall flyta på?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av zwempas Visa inlägg
    Tanken hos mig är at köpa en dreambox för marknätet samt satellit. Även med hårddsik. Vilken rekommenderas ?
    Hårddisk så är det just nu 7020 eller 7025 som gäller. För marknät så är det DVB-T och satellit DVB-S

    Citat Ursprungligen postat av zwempas Visa inlägg
    Sen en fråga om jag kan dela mitt boxerkort till klienter medans jag själv är klient till canaldigital från en kompis ?
    Eftersom det bryter mot forumets regler att diskutera cardsharing utanför det egna hemmet så blir det generella svaret att om du vill ha två TV-apparater i ditt hem så måste du sätta upp en CS-server. Denna server kan enligt utsago rulla på en dreambox, men rekommenderat är att ha en PC för detta ändamål

    Citat Ursprungligen postat av zwempas Visa inlägg
    Hur mycket "omvårdnad" behöver dremboxen för att tv tittande skall flyta på?
    För att komma igång så krävs det ganska mycket omvårdnad. När det sedan rullar så behövs i stort sett ingen omvårdnad alls.

  3. #3
    men hallå du glömde en box.. dm600PVR har nämligen oxå hårdisk 2,5" om man vill det. dessutom om man har överflödigt med pengar och en jävla tur att den kommer i april/maj så kommer en värsting dm-800 och senare dm-8000.dm8000 har vi idag väntat flera år på. men dm800 ska vara något nytt. så den hoppas jag dom kommer att släppa snart.

    de är lättare idag (nästan för lätt) att få igång ett abbonemang i hemmet. än för några år sen. och det p.g.a att allt kommer "nästan" färdigt och att de finns himla bra support på dessa. lite pyssel är det. men se till att du har en nollmodemkabel hemma. man vet aldrig när man gjort så mycket fel att den behövs.

    om du rikitgt ska snåla så kan man köra dm500plus med hårdiskar mountade från nätverket. men vill man att de ska fungera 100% vid inspelning m.m så rekomenderas att hårdisken sitter i dreamboxen.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Om det skall vara DVB-T och DVB-S räcker inte 600. Då är det väl nog 7025 som gäller.

  5. #5
    just de sorry.. fattade inte jag. trode han skulle ha 2 boxar.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. Inget ljud från DVI-HDMI men från Scart
    Av jhunden i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 23:56
  2. Några enkla frågor om SmartWI
    Av DennisOlof i forum Boxer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 07:06
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 21:29
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 20:25
  5. Enkla pengar på black jack
    Av Thåström i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-01, 16:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss