Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vidarebefodra mail till annan mail?

  1. #1

    Vidarebefodra mail till annan mail?

    På mitt jobb är "all" mail spärrat, med undantag från företagets egen. Jag undrar om man kan från t.ex yahoo "skicka" de mail som kommer dit, till min jobbmail?
    Alltså så att mail hamnar på båda ställena (yahoo + jobbmail)
    Jag kan visserligen logga in på yahoo-mail men bara för att se statusen, alltså inte öppna mailet(då kommer den förhatliga spärratrutan upp).

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Skapa en .forward-fil på yahoo-servern. Kan iofs vara svårt då du knappast får logga in på servern. Annars är det så man gör, i den riktiga världen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det verkar som att Yahoo har den tjänsten. Se:
    http://help.yahoo.com/l/se/yahoo/mai...arding-05.html

  4. #4
    Tack för era svar. Frågan som nu återstår är- om jag vidarebefodrar mail ifrån min yahoo adress till min jobbmail, kommer då mailet att "försvinna" från yahoo då?
    Jag frågar pga att jag vill ha mailen kvar på båda nämligen.
    Mvh,
    vägkung

  5. #5
    Lite OT kanske, men om du inte hittar den inställningen i yahoo kan du ju alltid byta till gmail. Har nyss ställt in det såsom du vill ha det och det fungerar great (hemifrån accessar jag mailen med IMAP och till jobbet får jag det forward:at)! Har dessutom registrerat en egen domän så email-adressen som vännerna använder är oförändrad oavsett var jag för tillfället väljer att lagra min post. Det är det som kallas framtidssäkert.

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av vägkung Visa inlägg
    Tack för era svar. Frågan som nu återstår är- om jag vidarebefodrar mail ifrån min yahoo adress till min jobbmail, kommer då mailet att "försvinna" från yahoo då?
    Jag frågar pga att jag vill ha mailen kvar på båda nämligen.
    Mvh,
    vägkung
    Du får lusläsa informationen från Yahoo eller prova själv. Jag har inte Yahoo, jag bara kollade snabbt infon på deras sida. Om jag minns rätt så kommer inga mail till Yahoo-kontot om man vidarebefordrar, men jag kan ha fel.
    Nu vet du ju var infon står i alla fall...

Liknande ämnen

  1. Svar: 43
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 17:47
  2. mail problem
    Av triax i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-14, 16:18
  3. E-mail
    Av 36lyc01 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 20:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss