Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Comhem HD kort.

  1. #1

    Comhem HD kort.

    Jag undrar om jag gör nåt fel. Jag försöker att sätta upp newcs med AD-teknik phoenix läsaren och comhem hd kort som jag kör normalt i Humax HD boxen. När jag kör newcs på Linux maskinen den funkar klockrent med original Via kortet, jag kör då phoenix på 3.58Mhz. Kortet avläsas utan fel. När jag stoppar comhem kortet får jag ingen info from newcs. Kortet verkar inte läsas in. Ska jag justera läsaren på något sätt eller den typ av kortet funkar inte?

    MVH
    Arion 2000CICR, Opticum-9500HD, Hauppage HVR-4000 DVB-S/S2/T, Terratec-1200C, Terratec DVB-C/T/A USB HD stick, Pinnacle 320e DVB-T stick, Samsung-STB Comhem

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan Visa inlägg
    HD är pairat har jag för mig.

    /edit

    http://www.comhit.net/showthread.php?t=22859
    Det har jag också läst om. Det borde inte hindra läsaren att avläsa kortet, och har jag fel?
    Arion 2000CICR, Opticum-9500HD, Hauppage HVR-4000 DVB-S/S2/T, Terratec-1200C, Terratec DVB-C/T/A USB HD stick, Pinnacle 320e DVB-T stick, Samsung-STB Comhem

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan Visa inlägg
    HD är pairat har jag för mig.

    /edit

    http://www.comhit.net/showthread.php?t=22859

    Dom verkar ha släppt på det http://www.comhit.net/showthread.php?t=23153
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Det är väl hd-kanelerna på kortet som är pairat till boxen, inte de övriga.

  6. #6
    Kortet är pairat till boxen, oavsett om det är HD kanaler eller ej. Så det blir svårt att få kortet att lira i newcs. Dom som får in HD kanaler via newcs har ett icke pairat kort.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Cyberhawk Visa inlägg
    Kortet är pairat till boxen, oavsett om det är HD kanaler eller ej. Så det blir svårt att få kortet att lira i newcs. Dom som får in HD kanaler via newcs har ett icke pairat kort.
    Nej, det stämmer inte.

    Ett kort som pairats i Humax-boxen fungerar utmärkt i en newcs-server, alla kanaler utom HD-kanalerna går bra när pairingen är aktiv.

    Just nu är pairingen från ComHem avstängd - ingen vet varför, men det spekuleras i tester kring den kommande PVR-boxen.

    Just nu fungerar alltså HD-kanalerna i en newcs-server - men de kan slå pairingen igen när som helst.

  8. #8
    Ofan, då hade man fel Kanske tänkte tvärtom. Ett icke pairat kort funkar inte i en humax hd-box.

  9. #9
    Om jag inte är helt fel på det kör com bort vanlig conax pairing, som funkar med Newcs på SD kanalerna medan de kör chipset pairing på HDkanalerna. Är dock inte 100%.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av music4keep Visa inlägg
    Om jag inte är helt fel på det kör com bort vanlig conax pairing, som funkar med Newcs på SD kanalerna medan de kör chipset pairing på HDkanalerna. Är dock inte 100%.
    NewCS har absolut inget stöd för någon typ av conax pairing. Dock är det lite mjukare pairing på SD-kanalerna (skickar man inte ett visst kommando så används inte pairingen av kortet).

Liknande ämnen

  1. USB kort för ComHem?
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 23:03
  2. ComHem-kort ?
    Av matkoh i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 21:41
  3. [LÖST] comhem-kort
    Av jojje69 i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 21:25
  4. [LÖST] Comhem kort
    Av Janne i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 07:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss