Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: problem vid flashning och DM800

  1. #1
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    283
    Tackad
    2 gånger

    problem vid flashning och DM800

    FIck min DM800 idag och ska försöka flasha den, DreamUP (Den nyaste) hittar boxen, men den kommer inte längre än till "Calculating checksum"

    Vad är det för fel??

  2. #2
    Detta var lösningen för 600 boxen. Borde vara samma grund gränssnitt för 800:an


    "Thanks a million! The box flashed successfully after enabling and disabling the Use Network tick box before starting the flash. It is no longer a brick!

    To others out there who are using DreamUP to flash a 600PVR (and possibly others?) that was bricked like mine (no web or telnet interface) make sure your host PC has a configured network interface *even if* you have the "Use Network" box unticked* (thinking that it would then only use the null modem serial cable). There seems to be something in DreamUP that causes it to fail with the errors I was getting if you have the Use Network box unticked if the PC doesn't have a valid network interface configured..."


    Och för 7025an
    Kan också vara att boxen inte är på samma subnät som datorn du flashar ifrån, båda måste tex antingen ha en 192.168.0.x eller 192.168.1.x adress

  3. #3
    Spidde
    Gäst
    Nyaste dreamup eller via web gränssnittet funkar.
    oops såg inte att det var nyaste. Det ska funka med den annars är det bara att köra den andra metoden

  4. #4
    Själv har jag enbart använt webgränssnittet på min 7025 vilket funkar alldeles utmärkt och är busenkelt. Självklart måste man se till att man har koll på IPadressen till boxen. Det är troligt att man måste ändra detta från GUI men det gör man bara en gång i princip ju.

    Finns det ngn anledning till att man INTE ska använda sig av webgränssnittet??

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    jag hade ochså problem med dreamup
    jag flashade istället funkade kanon och snabbt

  6. #6
    Medlem majstors avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    4 gånger
    http://www.dream-multimedia-tv.de/dm800/eng_browser.php

    Det ar kortast tid at flasha med browser

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    164
    Tackad
    1 gånger
    är nätverkssladden i??

Liknande ämnen

  1. Problem med flashning
    Av joakim79a i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 20:38
  2. flashning av dreambox
    Av lidde i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 05:28
  3. Misslyckad flashning, hjälp uppskattas
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 12:32
  4. Flashning och backup DM500?
    Av BenDover i forum Dreambox
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 22:19
  5. Problem vid flashning av dm600
    Av Häggman i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 17:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss