Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Strema från dreamboxen!

  1. #1

    Strema från dreamboxen!

    Jag har problem att streama från dreamboxen jag kör gemini webinterface med vlc och det kan fungera klockrent 1gång av 100 annars är det stendött! jag har provat att öppna upp portar i routern men utan framgång! och ändrat inställningarna i vlc och allt annat som jag har hittat i andra trådar! det är 2 olika burkar jag vill kunna streama till
    en Vista pc som sitter på kablat nätverk! och en Asus EeePC som jag kör trådlöst på (Linux) och båda fungerar klockrent ibland men stänger man av strömmen och försöker igen så är det dött! nån som har någon ide??

    //kUbbAS

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vilken box, vilken version av GP, VLC osv...
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Jag kör en DM 600C och streaming devicet dör för mig om jag byter kanal samtidigt som jag streamar, är det kanske detta som händer för dig också? Jag får starta om GP om jag råkar göra detta, men så länge som jag stänger ned VLC innan jag byter kanal så fungerar det bra.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Zyspar Visa inlägg
    Jag kör en DM 600C och streaming devicet dör för mig om jag byter kanal samtidigt som jag streamar, är det kanske detta som händer för dig också? Jag får starta om GP om jag råkar göra detta, men så länge som jag stänger ned VLC innan jag byter kanal så fungerar det bra.
    sök efter dreamstream på google och ladda ner det istället.

    Fungerar klockrent för mig
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

Liknande ämnen

  1. Komma åt dreamboxen från mitt andra hem
    Av ninjaa i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 16:23
  2. Strema från dreambox.
    Av follo1992 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 16:24
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-13, 20:16
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 06:54
  5. Bättre bild från Dreamboxen.
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 22:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss