Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 500S tappar vissa kanaler tillfälligt...

  1. #1

    500S tappar vissa kanaler tillfälligt...

    Tjena!

    Har precis fixat en ny parabol & flyttat den till ett ställe med bra signal. Har en 500S med canal digital orginal-kort, parabol med thor(bra signal) & sirius(mindre bra signal). Men det är inget stort problem för CD är det viktigaste för mig. Problemet är att den har lite svårt att hitta transponder ibland men så hittar den ett helt gäng kanaler... Vissa kanaler(svt1, tv3, tv4, kanal5, kanal9) tappar signal...ena stunden typ 50% & väntar jag eller fingrar lite på fjärren så kommer den igång & jag får 97% signal. När jag sedan tittar på kanalen förvinner inte bilden Utan det verkar bara som det händer när jag byter kanal ibland. En fackman, "PROFFS" har ställt in parabolen & den har bra signal. Vad kan det vara som spökar ,signalen är ju riktigt bra så det borde ju vara nått annat. Har även kopplat mig förbi switchen men inget hjälper. Har en DECT telefon 5 m boxen....men varför bara vissa kanaler...i så fall. Allt funkar fint med min gamla nokia 9802 men vill ju använda db´n!!!

  2. #2

    ...jag själv...

    Satt & testade lite igen...& när jag slår på kanalen så är signalen runt 50% & så tar det 10-20 sec & så går procenten upp till runt 95%...& funkar men byte jag kanl igen för att sedan snabt byta tbx så tatr det samma tid igen innan bilden kommer....kontigt men det finns säkert nån som har en lösning åt en novis som jag!

  3. #3

    ???

    ...hur kan man skriva så många fel på så få rader...!!!???

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Om kanalerna försvinner vid zappning, så brukar det vara diseq-problem, dvs diseq:en har lite problem med din dreambox. Dreamboxarna är inte kompatibla med alla diseq-switchar, pröva ett säkert kort, ta en diseq ifrån Biltema, de fungerar garanterat.
    Om vissa kanalerna försvinner då o då under sänding (utan att zappa), så kan det vara att nätaggregatet håller på ge sig, det gör de efter ett tag.

  5. #5
    ...hmmmm....har just nu en gammal nokia switch & har även provat en ny från Kjell & CO men samma problem på båda. Har ju kört utan switch oxå...kabeln direkt in i lnb´n & det funkar inte heller...men kanske får testa ytterligare nån eller kan det kanske vara lnb´n som är kass?...de är kanske 7 år gamla.

    Tack för tipset i alla fall!!!

  6. #6
    Ok!, nu är det fixat...bytte lnb´n & nu funkar det kanon!!!
    Tack för tipsen!!!

Liknande ämnen

  1. Tappar kanaler DM800
    Av regant i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-12, 21:22
  2. Tappar kanaler
    Av swedane i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 10:04
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 20:46
  4. Tappar vanliga kanaler när...
    Av Jukka-Pekka Kodilainen i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 20:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss