Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: updatera image

  1. #1

    updatera image

    hur updaterar jag enklast image på en 500c och för att va
    på säkra sidan även kan ta en backup på image och alla inställningar ?

    tack på förhand !

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Backup enklast mha ftp. Sedan kör du in uppdateringen & ftp över med dina filer.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    vill du ha en image av din box så använd flashwizzard är inte säker men jag tror bara flashwizzard kan ta en image på en dm500.. tänk bara på en sak.. gemeni är MAXvar så om du går över från en maxvar (gemeni) till en image som PLI eller liknande. så är det NOLLMODEM kabel och dreamup som gäller helst ska man jämt köra det. dreamup hanterar inte flashwizzard backups. men de är ingen fara att köra in en gemini backup om du har t.ex PLI inlagt.. du kan ju lägga en ren gemeni image via dreamup först sedan köra flashwizzard annars med din backup.

    annars telneta och spar de du behöver dina configer m.m.. opendbedit kan du köra om du vill spara dina kanallistor.

    har märkt en liten bug i flashwizzard.. se till att ha ledigt på hårdisken. vilket inte jag hade. men backupen blir inte komplett om de fattas plats på disken. och de kommer inte fram nått som säger att något blev galet =)
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    vill du ha en image av din box så använd flashwizzard är inte säker men jag tror bara flashwizzard kan ta en image på en dm500.. tänk bara på en sak.. gemeni är MAXvar så om du går över från en maxvar (gemeni) till en image som PLI eller liknande. så är det NOLLMODEM kabel och dreamup som gäller helst ska man jämt köra det. dreamup hanterar inte flashwizzard backups. men de är ingen fara att köra in en gemini backup om du har t.ex PLI inlagt.. du kan ju lägga en ren gemeni image via dreamup först sedan köra flashwizzard annars med din backup.

    annars telneta och spar de du behöver dina configer m.m.. opendbedit kan du köra om du vill spara dina kanallistor.

    har märkt en liten bug i flashwizzard.. se till att ha ledigt på hårdisken. vilket inte jag hade. men backupen blir inte komplett om de fattas plats på disken. och de kommer inte fram nått som säger att något blev galet =)
    använde mig av flashwizard men tyvärr innan jag läste det här och försökte
    få in PLI och självklart låste sig allt vid 87% nu är boxen död och den
    gröna lampan är grön hela tiden och ingenting händer .

    och självklart har jag inte någon nollmodem kabel då den verkar ha kommit bort men får köpa en ny och hoppas att den kommer med posten i morgon.

    hoppas det inte är helt kört utan att det kan gå att fixa i efterhand ?

    tack i alla fall för tipsen .

  5. #5
    ojdå.. hur gick de ? jag tror de e lugnt hände så för mig första gången med.men jag körde i nollmodem kabeln å flasha med dreamup i nätverksläge, hade inte tid att vänta. beror på att PLI försöker få plats i en felpartitionerad flash.. få lixom inte plats då =) de e därför de funkar att flasha åt andra hållet.t.ex PLI till gemeni. men ta för vana att ALLTID köra nollmodem speciellt när man hoppar mellan olika Images. detta tillbehör borde säljas med alla dreamboxar.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #6
    Använd Flash wizard pro 6.3 du kan spara din aktuella imag eller ladda en ny.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    ojdå.. hur gick de ? jag tror de e lugnt hände så för mig första gången med.men jag körde i nollmodem kabeln å flasha med dreamup i nätverksläge, hade inte tid att vänta. beror på att PLI försöker få plats i en felpartitionerad flash.. få lixom inte plats då =) de e därför de funkar att flasha åt andra hållet.t.ex PLI till gemeni. men ta för vana att ALLTID köra nollmodem speciellt när man hoppar mellan olika Images. detta tillbehör borde säljas med alla dreamboxar.
    Fick liv i den på direkten med nollmodem kabeln :-)
    så nu om jag ska ändra images så blir det att använda den .


Liknande ämnen

  1. Ny Image?
    Av lajen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 20:32
  2. Updatera via fjärrkontrollen??
    Av zajter i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 10:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss