Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Frågor/Hjälp innan köp av Dreambox !!

  1. #1

    Frågor/Hjälp innan köp av Dreambox !!

    Hejsan, det är så att jag funderat på att skaffa en Dreambox för att sedan få in Canal+, Viasat, Kanal5, Tv4+ m:m kanalerna.

    Jag ser på Tv igenom kabeltv för tillfället men vill nu införskaffa en Dreambox som en polare hade
    .

    Jag undrar nu vad jag behöver göra och köpa för att få alla dessa kanaler? En Dreambox är alltså en självklarhet för att få allt detta fungerat?

    Tacksam för svar.



  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Varför SKRIKER du ???
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Första frågan är om det skall vara till kabel-tv eller parabol. Om det är till kabel-tv behöver du enbart boxen som kopplas till vägguttaget.
    I parabol-fallet, behöver du förutom dreamboxen även en parabol med 2 LNB (för att få in de nämnda kanalerna), en diseqc-switch för 2 LNB, antennkabel och F-kontakter (om inte kablarna redan är färdiga.
    När allt är anslutet, så behöver du till slut abbonemang på c+ eller viasatt för att kunna titta på alla kanalerna, annars ser man inget på TV'n, förutom de fria kanalerna.
    Lycka till.

  4. #4
    Alright, låter bra. Har hört ngt med att man kan skapa en egen server i Datorn som gör att man kan få in kanalerna i Dreamboxen, eller så var det det ngt med Cardsharing.

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Cardsharing är som namnet säger Dela på ett kort. Kortet med abb sitter i en server (lämpligen med Linux förståss), vilken dina dreamboxar pratar med & hämtar kort koderna som låser upp kanalen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Ok, tänker köpa en dreambox, vad måste jag mer göra o köpa för att få in kanalerna som jag vill ha?

  7. #7
    du måste antingen ha ett abbonemang med kanalerna eller någon som delar ut till dig...

  8. #8
    Alright, hur hittar man folk som delar ut?

  9. #9
    inte här i alla fall...

    §9. Det är ej tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupp/medlemmar på forumet eller via PM
    §10. Enbart diskussioner om Cardsharing inom hushållet är tillåtet.
    §12. Ni är skyldig att kunna dessa regler.

  10. #10
    Vad menas med Cardsharing inom husgållet?

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18
  2. Hjälp med info innan köp av dreambox m.m.
    Av bjornsson i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-10, 16:26
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 18:57
  4. hjälp mig innan jag blir idiot
    Av yngsjo i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 15:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss