Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Lite frågor angående Dreambox 500+S

  1. #1

    Question Lite frågor angående Dreambox 500+S

    Jag försöker koppla den till datorn via nätverk eftersom jag inte har en COM Null-kabel. IP inställningarna på datorn och dreamboxen har jag fixat som det står i en guide, men jag kan inte få kontakt med FlashWizard eftersom den inte har stöd för .nfi filer. Finns det några andra image format som man kan använda?

    Jag testade även dreamup, men den verkar beroende av att man kopplar ihop dreambox och dator med en COM-kabel.

  2. #2
    Testade och lägga in en image från SF Team och nu vill inte Dreamboxen starta upp. Flashade med FlashWizard och allt verkade gå bra till, men fick ingen respons från Dreamboxen. Kopplade den från väggen och in igen och dioderna blinkar röd-grönt tills man trycker Standby-knappen på boxen, då blir boxen röd och vill inte starta upp igen. Inget visas på TVn. Får ingen kontakt när jag försöker koppla till den med datorn.

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Seriekabel, nollmodemkabel -> Det är lösningen. & så använder du DreamUp (finns för Linux oxå).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Tack Matkoh. Nollmodemkabeln kommer på Måndag, får testa då. Är det Gemini som gäller för DM500S+? Hittar få andra images till den

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Wander Visa inlägg
    Tack Matkoh. Nollmodemkabeln kommer på Måndag, får testa då. Är det Gemini som gäller för DM500S+? Hittar få andra images till den
    Pli Jade fungerar minst lika bra.
    Iaf på den utan plusset. (+)

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    761
    Tackad
    3 gånger
    Ehm, för 500+ är det väl openembedded i botten, behöver ingen seriekabel då... även om du ansluter en så kommer flashning ske via bootloaderns httpd, bara med betydligt långsammare överföring.
    Det normala (iaf för de andra oe boxarna typ 600) är att man håller inne standby knappen när man sätter i strömkabeln, tills power led börjar blinka, sen kan man accessa bootloadern direkt med webbrowser och därifrån flasha om.

Liknande ämnen

  1. Frågor angående Dreambox DM 600 PVR
    Av DennisOlof i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 20:42
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18
  3. Frågor angående TMB-filen
    Av legendshine i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-15, 23:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss