Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ny Guide Till ComHem/Tele2 med -----> MgCamd 1.30 | NewCS 1.61

  1. #1

    Ny Guide Till ComHem/Tele2 med -----> MgCamd 1.30 | NewCS 1.61

    Nu har jag köpt mig en till DB600c och min tanke är att köra en "cs" på den ena och klient på den andra. Men har sökt lite här på forumet utan att hitta någon hyfsat "NY" Guide som visar hur man gör. Känns som om det borde ha hänt lite sedan 2005 då tex guiden "Använda din dreambox som cardserver" kom och många fler.

    Så om någon skulle vilja göra en ny som gäller dom nya Mgcamd/NewCs så vore jag evigt tacksam och fler med mig tror jag!

    Eller hänvisa mig till en bra guide.

  2. #2
    Jag skulle vilja säga att det inte har hänt så mycket sen dess.
    1. Flasha med senaste Gemini eller PLi.
    2. Starta upp och följ instruktionerna.
    3. När allt är klart tryck blåknapp
    -- Krävs att boxden har tillgång till internet här --
    4. Välja ladda ner och installera
    5. Välj cam
    6. ladda ner mgcamd sen newcs efter det
    7. gör om steg 3 och 4
    8. Välj cam-config
    9. Välj fil för newcs och mgcamd
    10. Sen ska du in till huvudmenyn för blåknapp (igen)
    11. Sen har jag för mig att det står common-interface där dit ska du och byta så att det står newcs /mgcamd eller var det mgcamd / newcs sen trycker du på grönknapp så startar den om med newcs och mgcamd.

    Efter detta så borde dina kanaler köra igång. För att lägga till fler användare så kan du gå in på http://ip.till.din.dreambox:8080 och logga in med dummy dummy tror jag standard lösenordet är (dock inte säker) och lägga till users där.

  3. #3
    För att flasha 600an via lan så gör du som såhär.

    1. Sätt igång boxen
    -- Kräver att du vet ip# till din box (bästa är att ha en stabil dhcp som ger den samma ip nummer i några dagar)
    2. anslut till den via telnet
    3. mount /boot -o remount,rw
    4. rm /boot/*
    5. reboot
    Nu kommer bilden på tv bli helt svart när du startar upp den bara
    6. Anslut till boxen via din webbläsare http://ip.till.din.box
    7. Länst ner till vänster så finnder du en länk som leder dig till flashningen.
    (står "firmware upgrade" utan " då dvs.)
    8. Välja din .nfi fil som du vill använda och vänta 2minuter, eller vad det nu tar tills allt är klart.
    9. Starta om och enjoy den nya firmwaren

    Lycka till.

  4. #4
    Tack för svaret.

    Nu har jag Flashat om båda 2 till PLi Jade, men får inte mgcamd 1,30b att fungera... den vill inte koda av dom kodade kanalerna. Har startat om efter att jag laddade hem den och har valt den som standard, Vad kan vara fel?

  5. #5

    Kanske samma lösning

    Fick ingen bild med Jade men nedanstående tråd som jag drog igång igår kanske innehåller tips på något som fungerar?

    Är som synes själv igång men har bara en box förstås...

    http://www.comhit.net/showthread.php?t=23240

    Och ett alternativ vad gäller flashning för oss utan erfarenhet av Telnet (om du har den uppkopplad till nätverk med fast adress), kör du Pli ska du kunna ställa in boxen i "stopp"-läge, surfa in på IP-adressen och flasha direkt från webläsaren (går även att ställa i stoppläge på annat sätt).


    /Grouse

Liknande ämnen

  1. Från tele2 till comhem bredband?
    Av Thåström i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 18:48
  2. Lägga till klienter i mgcamd/newcs?
    Av Guztav i forum Dreambox
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 20:11
  3. Guide till Newcs ihop med Cccam
    Av sunaplayer i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 20:08
  4. Guide till X-Sat CDTV410-C och nya Comhem-kortet
    Av sleeptalker i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 15:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss