Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kan DreamBox och AB-IPBox 9000 HD köras mot samma kortserver?

  1. #1

    Kan DreamBox och AB-IPBox 9000 HD köras mot samma kortserver?

    Hej,

    Tänkte införskaffa en AB-IPBox 9000 HD (http://www.elektroni.fi/?product=12522) (också känd som CubeRevo).

    Valet lutar mot den p.g.a. HDMI med ”Upscaler”. HD mottagare för kabel TV låter också spännande, men får se hur länge de fungerar... Bolaget som jag är kopplat till har gått ut med att de skall börja med kort-parning. :'(

    Förståss om har ni några tips på liknande modeller, som fungerar med cardsharing, så mottages dessa tacksamt.

    Nu till frågan;

    Kan ovan nämnda box samt en/flera DreamBoxar använda samma kortserver?

  2. #2
    JA på alla dina frågor.

    personiligen kör jag bara dreamboxar idag.. smaksak kanske.. dm500-S & 800-S HD

    IPBox är nog en av dom som kommer att hänga med. men de tar nog ett tag att utveckla den boxen mjukvarumässigt. men har för mig den har kommit en mycket bra bit på väg. dreamboxar är open source. vet inte om de finns någon annat fabrikat som är det. fördelen med det är väl att fler kan utveckla mjukvaran. medan mjukvaran är lite mer spärrad till tillverkaren.

    dm800 är i stort sätt färdig för HDtv tack vare att den har mjukvara som bygger på samma som 7025an.. t.ex.. men dm800 kostar en hel del. du kan ju se på HD med IP box. och köp till dig en dm500Plus eller DM600 kanske ?

    edit: dm800: är ju även HDMI via dvi --> hdmi kabeln ljud ingår i den kabeln...
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Jag kör med "lillebror" ipbox 900 med CS. Funkar kannon, dock så är det som "gump" skrev tidigare inte open source. Det gör ju inte så mycket, men i nuläget ska du vara medveten om att textningen inte fungerar på HD-kanalerna. Men det påverkar ju bara filmkanalerna eftersom svt och tv4 har texten i sändningen.

  4. #4
    Jag kidnappar den här tråden eftersom jag har liknande funderingar.

    Är det något särskilt man måste tänka på om man ska ansluta sig till en cs-grupp som idag enbart kör Dreambox?

    Administratören var osäker på vilka image man kan använda mm.

    Är ruskigt sugen på att köpa en Cuberevo910.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pht Visa inlägg
    Jag kidnappar den här tråden eftersom jag har liknande funderingar.

    Är det något särskilt man måste tänka på om man ska ansluta sig till en cs-grupp som idag enbart kör Dreambox?

    Administratören var osäker på vilka image man kan använda mm.

    Är ruskigt sugen på att köpa en Cuberevo910.
    Det finns regler för det här forumet. Läs dem:

    "§10. Enbart diskussioner om Cardsharing inom hushållet är tillåtet."

Liknande ämnen

  1. ipbox 9000 som server
    Av assnike i forum DGStation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 18:18
  2. DM 500HD, AZbox Premium HD, CubeRevo/IpBox 9000, DM 8000
    Av ab12cd34 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 20:51
  3. Ipbox 250s pvr = dreambox ?
    Av Nemo i forum DGStation
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 17:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss