Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: PLi vs Gemeni

  1. #1
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger

    PLi vs Gemeni

    Funderar lite grann om det är värt besväret att flasha om min 7020 med PLi istället för Gemeni, Är väl nöjd med Gemeni 4.40 idag igentligen, mest lite nyfiken tror jag.

    vad skulle ni som kan detta säga att det är för fördelar respektive nackdelar med dessa i en match PLi vs Gemeni?
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  2. #2
    Du kommer inte ångra dig.
    Gör som så många andra, byt till PLI Jade!

  3. #3
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Låter ju rakt och enkelt :=) lutar åt att jag provar

    Men varför? vad är den stora skillnaden, stabilare med Pli Jade? mer funktioner?
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  4. #4
    ungefär samma funktioner. ser lite anorlunda ut kanske. kan bara prata gott om PLI när de gäller dm500-S där är stabiliteten oslagbar.. vad de gäller dm7020 så vet jag inte. kan man inte köra barry allen på 7020 ? d.v.s lägga images på hårdisk eller usb-sticka å köra multiboot. då kan du trixxa hur mycket du vill är du inte nöjd är de bara boota tillbaka till gemini och allt som förr igen.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    ungefär samma funktioner. ser lite anorlunda ut kanske. kan bara prata gott om PLI när de gäller dm500-S där är stabiliteten oslagbar.. vad de gäller dm7020 så vet jag inte. kan man inte köra barry allen på 7020 ? d.v.s lägga images på hårdisk eller usb-sticka å köra multiboot. då kan du trixxa hur mycket du vill är du inte nöjd är de bara boota tillbaka till gemini och allt som förr igen.
    Kör PLi jade på min 7020 och fungerar prima. Mycket stabilt.
    Nja, barry allen är väö avsett för E2? men ladda ner Flash wizard så kan man slänga in hur många images du vill. multiboot, bara att välja i början vilket man vill använda

  6. #6
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Tackar gump och shabo

    Ni har övertygat mig om att testa PLi
    nu var man dum och låna ut nollmodemskabeln men efter helgen kanske det blir av,

    lovar ett uttalande när jag provat lite.

    Redan nu då är det nånting man ska tänka på med PLi gämfört med GP? eller är det ingen fara att slänga in och prova sig fram lite eller?
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av CharlieX77 Visa inlägg
    Tackar gump och shabo

    Ni har övertygat mig om att testa PLi
    nu var man dum och låna ut nollmodemskabeln men efter helgen kanske det blir av,

    lovar ett uttalande när jag provat lite.

    Redan nu då är det nånting man ska tänka på med PLi gämfört med GP? eller är det ingen fara att slänga in och prova sig fram lite eller?
    Du behöver ingen nollmodem för att flasha.
    Vill du bara lägga in PLi som multiboot kan du ladda ner flashwizard och slänga in det, så slipper du bli av med gemini, ifall du, mot förmodan, ångrar dig.

  8. #8
    njae.. barry allen finns till dm600. det ska funka. men osäker på 7020. men de ska antagligen funka.

    läs här. http://www.dreamboxx.nu/wiki/index.p...t_for_DM600PVR

    barry allen är inte bara för E2/mips utan även för E1/powerpc

    edit:dock kanske de har något med oe/openembeded att göra. är 7020 oe ? är den det så kan jag nog nästan garantera att BA funkar.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  9. #9
    Pli rockar fett. Bättre dreambox till Pc streaming och stabilare än Gemeni. Kommer inte byta tillbaka till Gemeni. Kör Pli på en DM600PVR-S.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    49
    Tackad
    1 gånger

    När jag bootar en image i barry allen händer inte ett skit!

    När jag bootar en image i barry allen händer inte ett skit när dreamboxen startas om det blir samma geminin 3.90 (flash). :angry:

Liknande ämnen

  1. DM800HD gemeni v.500
    Av Evex i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 18:51
  2. Gemeni 4.7 no time bomb
    Av arrow i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 16:08
  3. Varning kör ej gemeni 4.3.1 på DM500
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 87
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 19:48
  4. Källkod.. Gemeni, Leatherface etc?
    Av moOd i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 08:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss