Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Föra över inspelat program från DM600C till Dator?

  1. #1

    Föra över inspelat program från DM600C till Dator?

    Det borde ha snackats om det tidigare men efter ganska omfattande sökning ger jag upp och startar en ny tråd..

    Som topic lyder så vill jag alltså föra över material från hårddisken i min box till hårddisken i min dator. Sedan skulle jag vilja kunna spela upp det i datorn och helst bränna det för backup. Är detta möjligt? Hur gör man om det är möjligt?
    Tacksam för svar

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Ftp + VLC, eller NFS / Samba montering.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem strvs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    137
    Tackad
    2 gånger
    Jag använder DCC. När jag är inne i programet så kör jag FTP över till datorns hårddisk. Använder själv en 600pvr och det fungerar perfekt. Dock så följer inte subtitles med från Canal+. Det har jag inte lyckats få till ännu...

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Jodå subtiteln ligger inbakad i .TS-filen... Du behöver bara konvertera om den så du får ut subtiteln som lös fil... Där ligger alla subtitels som sänds ut till just det programmet du spelat in...

    ProjectX är ett bra program för att konvertera om och skapa t.ex. en dvd med valbar subtitel...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Medlem strvs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    137
    Tackad
    2 gånger
    Har försökt ett par gånger men får inte fram texten. Kan vara så att jag har gjort fel men jag följde en "instruktion" här på denna sida men utan positivt resultat.
    Deas...har du lust att skriva ner kortfattat hur du gör få att få till en brännbar dvdfil?
    SS

  6. #6
    Ja nu gjorde jag ju ett klassiskt nybörjarfel.. Jag borde givetvis skrivit att jag använder Windows Vista på min dator som jag vill kopiera materialet till. Jag antar att det spelar roll.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av strv Visa inlägg
    Har försökt ett par gånger men får inte fram texten. Kan vara så att jag har gjort fel men jag följde en "instruktion" här på denna sida men utan positivt resultat.
    Deas...har du lust att skriva ner kortfattat hur du gör få att få till en brännbar dvdfil?
    SS
    Vill bränna i "riktigt" DVD-video-format? Annars kan du väl behålla det i .TS-format? Undertexterna ligger inbakade i .TS-filen och kan visas i t.ex. Mediaportal.

    I VLC får jag ibland felmeddelanden om "denna funktion finns inte i VLC" när jag försöker visa undertexten i .TS-filer jag har tagit från Dreamboxen. Det är inte möjligtvis samma felmeddelande du får?

    burken

  8. #8
    Medlem strvs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    137
    Tackad
    2 gånger
    Nä. Jag får inte ett felmeddelande när jag kör den via VLC. Bra bild och ljud men inte någon undertext. Har förvisso en gammal version av VLC men det skall väl kvitta.

    The Henke...om du kan köra DCC i Vista kan du även använda FTP för att tanka över filerna.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av strv Visa inlägg
    Nä. Jag får inte ett felmeddelande när jag kör den via VLC. Bra bild och ljud men inte någon undertext. Har förvisso en gammal version av VLC men det skall väl kvitta.
    Får du inte ens felmeddelande när du försöker välja språk på undertexterna i högerklicksmenyn?

  10. #10
    Medlem strvs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    137
    Tackad
    2 gånger
    När jag väljer textremsspår så kan jag antingen inaktivera eller välja teletext. Inget felmeddelande här....

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-13, 16:29
  2. Föra över VHS/DVD till Dreambox?
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 22:11
  3. Streama från dator till 800 box?
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 06:28
  4. Föra över gamla skivor till CD
    Av Harald i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 09:15
  5. kabeln till dator från SI
    Av NiQ i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 21:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss