Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Dreambox 600C hoppar över till 4:3

  1. #1

    Dreambox 600C hoppar över till 4:3

    Hallå, har just installerat min dreambox och fått allt att fungera..

    Men jag stör mig på att fastän jag ställt in 16:9 läge så hoppar bilden över till 4:3 efter några minuter. Sen kan den hoppa tillbaka till 16:9 igen osv osv...

    Några tips? (ja jag har ställt in i inställningar 16:9 läge)

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av andreas79 Visa inlägg
    Hallå, har just installerat min dreambox och fått allt att fungera..

    Men jag stör mig på att fastän jag ställt in 16:9 läge så hoppar bilden över till 4:3 efter några minuter. Sen kan den hoppa tillbaka till 16:9 igen osv osv...

    Några tips? (ja jag har ställt in i inställningar 16:9 läge)
    Låter som att du har WSS aktiverat. WSS (Wide Screen Signalling) läser av i den mottagna signalen om programmet sänds i 4:3 eller 16:9 och TV:n ställer om till rätt format om WSS är aktiverat på TV:n. Har du tur är det så att kanalen faktiskt växlar mellan 4:3 och 16:9 när du upplever att den gör det. Har du otur fungerar din TV inte så bra med WSS. Det kan också vara så att din TV är inställd på något annan typ av automatisk växling än WSS och försöker zooma så mycket det går.

    Tryck på mitten-knappen för att se om ett program sänds i 16:9 eller inte. Det finns en ikon för det och dessutom står det 4:3 eller 16:9 i den långa beskrivningen av namnet för kanalen/programmet. Då ser du om TV:n gör rätt eller fel.

    Får du inte WSS att fungera överhuvudtaget på din TV kan du stänga av att Dreamboxen skickar vidare denna signal i inställningarna. Då måste du växla manuellt på TV:n.

    burken

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 09:18
  2. Föra över VHS/DVD till Dreambox?
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 22:11
  3. VLC klient till Dreambox 600c
    Av _age_ i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 09:11
  4. Torrent i Dreambox 600C
    Av _age_ i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 17:43
  5. Dreambox 600C + Comhem-kort, ingen bild
    Av blodgrape i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 12:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss