Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DM7025 - Problem att spela in en kanal och se en annan...

  1. #1

    DM7025 - Problem att spela in en kanal och se en annan...

    Jag har köpt en DM7025 med dubbla sattuners, men jag får ett felmeddelande när jag spelar in en kanal och försöker titta på en annan.
    "Ingen tuner hittades"
    Jag har satt att tuner B ska vara samma som tuner A.

    Kör LT5 image

    Måste jag ha två Viasatkort i boxen?

    Tacksam för svar

  2. #2
    Hej

    Jag har inga problem, det du måste tänka på är att om du ska kunna spela in en Viasat kanal och titta på en CD kanal så måste du har en kabel från varje huvud in i varsin tuner. Om du använder dej av en Diseq så har du inte mycket vunnet på att köra dubbla tuners. Det enda du kan göra är att titta på en kanal och spela in på en som ligger på samma transponder. E.v fungerar det. Raka rör upp till parabolen gäller. 1 kabel från varje LNB till A rep B tunder, konfa i menyn sen går det.

    //snake

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Eller twin-huvud och dubbla diseq... Funkar också bra
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Jag har en kabel från LNB till A och en från A till B. Jag vill spela in en Viasat kanal och se på en annan Viasat kanal. Detta går inte det.
    Har jag förstod rätt då, eller?

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du har det så som du har det så kan du bara spela in eller titta på två kanaler som ligger på samma frekvensband och polarisation samtidigt.
    Du kan alltså inte spela in/titta på vilka två Viasat-kanaler som helst samtidigt.
    Om du kollar i denna listan så ser du vilka transponders de olika kanalerna sänds på:
    http://en.kingofsat.net/pack-viasat.php

    Det hela beror på att när du tittar på en viss kanal så ställer tunern in LNB:et till en viss frekvens och polarisation. Om du sedan kopplar ytterligare en tuner på samma nedledning så kan den bara ta emot de kanaler som LNB:et redan är inställt för. Det enda sättet att få två tuners att kunna ta emot valfria kanaler helt oberoende av varandra är att de har varsitt LNB och varsin nedledning. Alternativt att du har twin-LNB med dubbla nedledningar.

  6. #6
    Ok, tack!
    Kanske en dum fråga men behöver jag två kabeldragningar med en twin-LNB till min Dreambox eller går det med en som i dagsläget.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Blizzzard Visa inlägg
    Ok, tack!
    Kanske en dum fråga men behöver jag två kabeldragningar med en twin-LNB till min Dreambox eller går det med en som i dagsläget.
    Du måste ha två kablar hela vägen. En från den ena utgången på twin-LNB till tuner A. Och en från den andra utgången på twin-LNB till tuner B.

    Tyvärr blir det mycket kablar, men det är enda sättet om man vill kunna använda båda tuners till helt valfria kanaler.


    (Själv funderar jag på att sätta upp ett octo-LNB med åtta utgångar och åtta nedledningar för att kunna ha två till min dubbeltunermottagare, en till TV-kortet i min PC, en till TV-kortet i frugans PC, en till sovrums-TV:n m.m.) :nerd: :whistle:

  8. #8
    Tack för alla förklaringar, nu är jag med på banan.

Liknande ämnen

  1. Spela in till inspelningsbar DVD, dm7025+
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 18:25
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 13:15
  3. Inspelning från annan än aktiv kanal
    Av beercan i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 15:22
  4. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 12:11
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 11:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss