Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dm 500s

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger

    Dm 500s

    Hej...ska man köra med CCcam eller GBox med Gemini till DM 500S...Många säger att det e bättre med GBox en CCcam? Vilken rekommenderar ni

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    mgcamd !!!
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    mgcamd !!!
    E de bara att ladda ner mgcamd i Gemini Server och starta om den.Den kommer funka med som med cccam 2.0.9.E den mycke stabilare en cccam och gbox?

  4. #4
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Du måste redigera camden efter ditt "system" också, det måste man väl med alla eller har jag missat nått?

    kör själv med både mgcamd och evocamd båda fungerar lika bra och är väldigt stabila
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Jag har instalerat Gemini 4.5 och den funkar bra...men min original kort funkar inte...måste jag ladda ner nåt program för att den ska funka??

  6. #6

  7. #7
    @amkoo, om du nu bara har en box i hemmet.. eftersom du nu laddat ner mgcamd. föreslår jag att du laddar ner newcs som kortserver newcs läser och delar ut ditt kort, fråga efter "nycklar" gör mgcamd, din klient alltså. ladda sen ner default configerna till newcs/mgcamd. har du tur hoppar de igång med ditt kort sen.. de finns ingen kortserver eller klient som är bättre eller sämmre än någon annan. de är mest hur man själv hanterar progsen. och vad man själv gillar för kombination. newcs/mgcamd är ett säkert kort. mycket support på alla forum då den kombinationen är himla populär. alla camar å servrar kan i stort sätt samma saker annars. fördelen med gbox eller CCcamd är att de endast är ett program, dessa progs agerar som server och klient samtidigt. i gbox får du manuellt installera filerna men sen är de nog i stort sätt bara att stoppa i kortet å köra.. men för enkelhetens skull kör newcs/mgcamd de finns bra mycket mer support som sagt..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    @amkoo, om du nu bara har en box i hemmet.. eftersom du nu laddat ner mgcamd. föreslår jag att du laddar ner newcs som kortserver newcs läser och delar ut ditt kort, fråga efter "nycklar" gör mgcamd, din klient alltså. ladda sen ner default configerna till newcs/mgcamd. har du tur hoppar de igång med ditt kort sen.. de finns ingen kortserver eller klient som är bättre eller sämmre än någon annan. de är mest hur man själv hanterar progsen. och vad man själv gillar för kombination. newcs/mgcamd är ett säkert kort. mycket support på alla forum då den kombinationen är himla populär. alla camar å servrar kan i stort sätt samma saker annars. fördelen med gbox eller CCcamd är att de endast är ett program, dessa progs agerar som server och klient samtidigt. i gbox får du manuellt installera filerna men sen är de nog i stort sätt bara att stoppa i kortet å köra.. men för enkelhetens skull kör newcs/mgcamd de finns bra mycket mer support som sagt..
    Jag kör CCcam 2.0.9/Newcs och just nu funkar det felfritt...hade lite problem med gbox Viasat kanalerna och några tv4 kanaler funkade inte så jag bytte till CCcam och e nöjd nu

Liknande ämnen

  1. val 500s?
    Av Storsnusaren i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 05:53
  2. DB 500s & 600
    Av bajen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 17:10
  3. En 500s
    Av el_zaint i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 10:17
  4. 500S och au
    Av snake i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 18:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss