Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: dyndns

  1. #1

    dyndns

    Hej på er.

    Jag undrar om hemsidan som jag har på en egen server blir sökbar om man använder en "dyndns"?
    Om inte.... hur ska man fixa det?

    /Znocko
    Znocko
    DreamBox Dm-600S PVR (Satellit)

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Znocko Visa inlägg
    Jag undrar om hemsidan som jag har på en egen server blir sökbar om man använder en "dyndns"?
    /Znocko
    Det lär fungera utmärkt, under förutsättning att man sätter upp allt rätt.. Såg att Loopia stödjer dyndns, där får man en domän för 59:-/år, då slipper man ju blanda in en part till..

  3. #3
    Jo det kanske dom har stöd för.
    Men jag har skaffat en adress från http://www.dyndns.com/ och undrar om det skulle funka?
    Ska man lägga till url:en till tex. google eller nått annat?
    Znocko
    DreamBox Dm-600S PVR (Satellit)

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Znocko Visa inlägg
    Ska man lägga till url:en till tex. google eller nått annat?
    Vad vill du åstadkomma?
    Det borde inte vara någon skillnad mot vilken annan url som helst.

    Det skulle förstås kunna vara så att index-robotarna struntar i sådana sidor som använder en "skum" adress, jag skulle antagligen göra det om jag inte var ute efter nåt skumt förstås, orkar man inte ens lägga några spänn på en riktig domänadress så..

  5. #5
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    menar du sökbar på bl.a google?

    i så fall handlar det lite om att, ju fler sidor som länkar dig desto större chans har du att folk hittar din sida när dom söker, sen är det alltid bra med lite sök ord som du riktar in dig på.
    ex. ska folk söka på "bananer" för att hitta dig osv

    sen har jag för mig man kan betala google för att hamna längre upp på sök listan

  6. #6

Liknande ämnen

  1. dyndns
    Av hasko i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 22:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss