Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Osynkat ljud och bild vid inspelning

  1. #1

    Osynkat ljud och bild vid inspelning

    Hej!

    Jag har ett något irriterande problem med min nya DM600 med hårddisk installerad.

    Igår när jag spelade in Idol (timer) och sedan tittade på det i efterhand var ljudet i osynk med bilden. Det riktigt märkliga är att ljudet alltid var i osynk (lite varierande hur mycket) under live inslagen (Peter J och sången) medan ljudet var i perfekt synk under alla inspelade inslag och under reklamen. Kan någon förklara hur detta kan uppstå?

    Jag har också vid ett par tillfällen varit med om att ljudet blir i osynk om man tittar på ett program samtidigt som man spelar in det. Lösningen då är att byta kanal och tillbaka igen.

    Jag har tidigare spelat in flera program med bra resultat.

    Jag kör Gemini 4.4.

  2. #2
    Jag spelade in Idol igår igen och då fungerade det kanon!

    Är det ingen mer som upplever att det är lite skakigt med inspelningarna? Jag litar inte på det.

  3. #3
    Jag testade nu att spela upp den inspelning som var osynkad och den fungerade nu bra. Alltså är inte problemet relaterat till själva inspelningstillfället utan uppspelningen. Fortfarande skumt, irriterande och opålitligt, men ändå mindre allvarligt fel.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    kingboyd, antagligen något med programvaran då eller någon inställning.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av kingboyd Visa inlägg
    Jag testade nu att spela upp den inspelning som var osynkad och den fungerade nu bra. Alltså är inte problemet relaterat till själva inspelningstillfället utan uppspelningen. Fortfarande skumt, irriterande och opålitligt, men ändå mindre allvarligt fel.
    På en av mina DM500 fick jag eftersläp mellan ljud och bild och lösningen var att bocka av *aktivera snabb-zapping* och den funkade perfekt.

    Denna hittar du under
    MENY - Installation - Expert Inställningar,..

    Kan kanske vara värt och testa på DM600 och se om det hjälper?!?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Bocka bort TIMESHIFT i dina inställningar, annars händer detta. Det är ett känt problem med DM600 och inspelning.

Liknande ämnen

  1. Osynkat ljud på HD kanaler
    Av Manzzon i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 15:09
  2. Ingen bild vid inspelning.
    Av luxor i forum AzBox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 18:24
  3. Inget ljud vid inspelning
    Av Aneben i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 23:30
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 22:56
  5. bild och ljud på c+
    Av smack i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-26, 18:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss