Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Frånvaron av spam!!!

  1. #1

    Frånvaron av spam!!!

    Jag har ett gammalt mailkonto hos tele2 som jag bevarat av olika orsaker.
    Det har under dom sista 10 åren snittat mellan 25-50 spam per dygn men sedan en tid tillbaka har det nästan upphört helt, så frågan är om dom (äntligen) infört nått spamfilter eller om någon stor spammer åkt fast nyligen.
    Har andra konton också men dom har aldrig haft nått spamproblem så jag har inget att referera till själv.

    Har ni märkt någon skillnad på spam mängden?
    Bifogar en bild med lite statistik
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    hörde faktiskt att de hade satt dit nån spammer eller nåt nätverk och att de hade fått SPAM att minska drastiskt. Det var dock bara rykten jag hade hört, har ingen nyhet om det, men borde väl isåfall finnas.

    EDIT: visst var det så :
    http://www.idg.se/2.1085/1.193219/de-star-bakom-70-procent-av-varldens-skrappost
    http://www.idg.se/2.1085/1.193221/operator-kopplades-bort--spam-ner-66-procent

  3. #3
    thx

    11/11 stod det i artikeln o det stämmer ju bra med mina loggar
    Får väl se om dom får igång verksamheten någon annanstans igen, otroligt att en person/organisation kan ligga bakom så mycket skit
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Jag blev lika förvånad som dig T-bird. Jag har ett konto på tele2 som nu är uppemot 15 år gammalt och brukar vara helt nerspammat men inte nu längre. Det är ju ofattbart att dom inte gjort något åt saken tidigare, kan ju inte varit så svårt och se vartifrån spammen kom.

  5. #5

    Frånvaron av spam??

    Hej! Jag har haft samma epostadress till jobbet (litet företag) sedan 1996. På senare tid har jag haft ca 250 spam/dygn. Vi har Outlook2003 och deras spamfilter är bra på att sortera spam åt sidan. Nu har spammen minskat till ca 70/dygn. Men jag har ett problem: Vart åttonde spam jag får ser ut att komma från mig själv, avsändaradressen som syns i avsändarkolumnen är min hela epostadress. Är det ett knep i något spamprogram som får avsändaradressen att bli lika med mottagaradressen? Inga andra avsändaradresser för spam är kompletta epostadresser.

  6. #6
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av folke Visa inlägg
    Hej! Jag har haft samma epostadress till jobbet (litet företag) sedan 1996. På senare tid har jag haft ca 250 spam/dygn. Vi har Outlook2003 och deras spamfilter är bra på att sortera spam åt sidan. Nu har spammen minskat till ca 70/dygn. Men jag har ett problem: Vart åttonde spam jag får ser ut att komma från mig själv, avsändaradressen som syns i avsändarkolumnen är min hela epostadress. Är det ett knep i något spamprogram som får avsändaradressen att bli lika med mottagaradressen? Inga andra avsändaradresser för spam är kompletta epostadresser.
    Det är jättelätt att fejka avsändaradressen, det är inget speciellt SPAMprogram utan går lätt att göra bara man vet hur man gör det

Liknande ämnen

  1. Spam från Comhit?
    Av Coxeros i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 11:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss