Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Anysee E30 C Plus

  1. #1

    Anysee E30 C Plus

    Har Comhems 3 hål i väggen i min lägenhet, ett tiotal kanaler ingår i min hyra. När jag söker hittar den alla kanaler men bara "comhem-kanalen" fungerar. Har läst i forumet men blir inte klok riktigt: måste jag ha ett kort från comhem plus ansluten i deras uttag för att spela upp? Borde inte de kanalerna vara upplåsta redan?

  2. #2
    Dom kanaler som ingår i hyran är väl analoga kanaler?
    Tror inte att CH har några digitala som är öppna mer än den du hittat.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Hur gör jag då för att se de sk. analoga?

  4. #4
    Om du skall se i en dator behöver du ett analogt tv-kort.
    Här är en sökning på prisjakt med urvalet analog+usb http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...ms=k=s22032238
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Så med en box som stöder dvb-c utesluter att man kan kolla analoga kanaler (dvb-t?)

  6. #6
    DVB står för Digital Video Broadcasting, -C betyder Cable, -T betyder Terrestrial och -S betyder Sattelite

    För att se analoga kanaler behöver du en en box med analog tuner eller ett kort med analog tuner (till datorn).

    (DVB-T är alltså marksända kanaler i luften , Boxer)

  7. #7
    Ahaa! Jag förstår, tack för hjälpen!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av trollhattan Visa inlägg
    DVB står för Digital Video Broadcasting, -C betyder Cable, -T betyder Terrestrial och -S betyder Sattelite

    För att se analoga kanaler behöver du en en box med analog tuner eller ett kort med analog tuner (till datorn).

    (DVB-T är alltså marksända kanaler i luften , Boxer)
    Hej!

    Väcker liv i den här tråden då jag precis köpt en Anysee E30 C Plus (DVB-C) - Jag bor i ett ComHem hus, har inget kort - Och har tittat på TV via "antenn", men jag trodde det var digtialt (då det analoga nätet är stängt här).

    Men, E30:n hittar endast låsta kanaler på ComHem - utom ComHem kanalen - Om jag söker på Europe, hittar jag SVT etc, men de är antingen "svarta" eller låsta...

    Några ideer? Behöver jag köpa en "Combo" version? http://www.anysee.se/produkter.html

    Tackar

Liknande ämnen

  1. Anysee+dvblink hittar inte alla kanaler
    Av Rymmarn i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 18:36
  2. Anysee E30 Plus USB Mottagare ?
    Av wankwolf i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 10:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss