Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Mounta mappar på datorn

  1. #1

    Mounta mappar på datorn

    Hej!

    Jag är en total nybörjare här och har särskilt en fråga jag skulle vilja ha svar på, har försökt och försökt men får det inte att funka. Det handlar om att spela in program från min DB (7000-S) till en mountad mapp på datorn.

    1. Finns det någon orsak till att installera en HD i DB:en om man får detta att funka, inte måste väl datorn va igång för att kunna spela in?

    2. Får inte själva utdelningen av min inspelningsmapp på datorn att funka trots att jag tycker jag följt gudierna jag hittat här. När jag testar spela in får jag följande felmeddelande "Inspelning misslyckades på grund av otillgänglig lagringsplas.".

    Det verkar alltså vara något fel i min mappning mellan mappen på datorn och min DB, nån som har några förslag på vad det kan vara för fel/var jag ska börja leta?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    1. Datorn måste naturligtvis vara igång för att du ska kunna spela in, annars finns det ju ingen utdelning.

    2. Felet betyder att din DB inte hittar utdelningen.

    Men lite mer infor vore bra, ex. Operativ, hur du skapat utdelningen (SAMBA eller NFS).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Kan man fixa så att man kan spara inställningar på datorn istället på dreamboxen t.e.x spara plugins på datorn istället på dreamboxen...har en DM500S...

  4. #4
    matkoh:

    operativ = XP
    utdelningen skapad med NFsDream

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jaha kryssP, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, håller mig borta från Bills eländiga värld.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!