Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Mounta mappar på datorn

  1. #1

    Mounta mappar på datorn

    Hej!

    Jag är en total nybörjare här och har särskilt en fråga jag skulle vilja ha svar på, har försökt och försökt men får det inte att funka. Det handlar om att spela in program från min DB (7000-S) till en mountad mapp på datorn.

    1. Finns det någon orsak till att installera en HD i DB:en om man får detta att funka, inte måste väl datorn va igång för att kunna spela in?

    2. Får inte själva utdelningen av min inspelningsmapp på datorn att funka trots att jag tycker jag följt gudierna jag hittat här. När jag testar spela in får jag följande felmeddelande "Inspelning misslyckades på grund av otillgänglig lagringsplas.".

    Det verkar alltså vara något fel i min mappning mellan mappen på datorn och min DB, nån som har några förslag på vad det kan vara för fel/var jag ska börja leta?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    1. Datorn måste naturligtvis vara igång för att du ska kunna spela in, annars finns det ju ingen utdelning.

    2. Felet betyder att din DB inte hittar utdelningen.

    Men lite mer infor vore bra, ex. Operativ, hur du skapat utdelningen (SAMBA eller NFS).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Kan man fixa så att man kan spara inställningar på datorn istället på dreamboxen t.e.x spara plugins på datorn istället på dreamboxen...har en DM500S...

  4. #4
    matkoh:

    operativ = XP
    utdelningen skapad med NFsDream

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Jaha kryssP, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, håller mig borta från Bills eländiga värld.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Eftersom jag kan både Linux och Windows så kan jag försöka mig på ett svar.

    Klassikern med detta symptom är att man glömt att skapa katalogen 'movie' i windows-utdelningen. Om du kan browse:a katalogen när du väljer file i dreambox-menyn så är i alla fall själva monteringen OK. Annars får du ge lite mer info om vad du har gjort för inställningar.

    Personligen förstår jag inte varför folk tvekar inför att stoppa in en lokal HD i sin DB (i de fall där det är möjligt). Allt blir mycket smidigare (inget problem med långsamt nätverk, timeshifting etc etc) och det väsnas inte om man väljer en bra HD.

Liknande ämnen

  1. Dela fler mappar?
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 15:22
  2. Lägga ihop mappar
    Av Spidde i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 22:51
  3. Skriv skydade mappar
    Av Evex i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-17, 20:05
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 21:51
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 10:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss