Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Mottagare for ukodat digitalt kabel-tv - hva finnes?

  1. #1

    Mottagare for ukodat digitalt kabel-tv - hva finnes?

    Hei!

    Hjemme i Norge finnes det veldig få digitale dekodere å få kjøpt. Det enda man for kjøpt, er från dom som selger kanal pakker - som feks Canal Digital. Alle disse motagarene krever kort. Nettet jeg er koblet til, skal snart børja med å sende ukodade kanaler - vårt "grundpaket" som vi alle som er tilslutet nettet betaler for en gang i året. Det jeg behøver, er en dekoder som inte behøver kort for at fungera. Hjemme norge finner jeg bare en dekoder fra Dreambox, men den synes jeg er litt "over-kill" for soverummet der den skal stå (i stua skal det en Canal Digital HD-PVR).

    Har sett litt på Samsung DCB-B270Z/XEE: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=...ectionRow1Left. Fungerer denne uten kort? Eventuelt hvem dekoder fungerer uten kort?

    Har forsøkt å finne ut av det på norske forum (avforum.no, Hjemmekino.no osv), men dette er ikke vanligt hjemme i norge.... Bla her: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...man-kjopt.html. Å kjøpe en dekoder fra Svergie er ikke noe problem. Bor rett på andre siden grensen for Charlottenberg og er der rett som det er.

    Veldig takknemlig hvis noen kan svare meg på dette! På forhånd takk :thumbup:

    PS: Beklager min dårlige Svensk/norske språk - håper dere forstår hva jeg mener :errf:

  2. #2
    Utan att känna till nått om det kabelnät som du ska ansluta den så säger jag JA, den kommer att fungera.
    DVB-C är en standard som följs av alla, man kan inte tillverka boxar för ett specifikt kabelnät
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av T-bird Visa inlägg
    Utan att känna till nått om det kabelnät som du ska ansluta den så säger jag JA, den kommer att fungera.
    DVB-C är en standard som följs av alla, man kan inte tillverka boxar för ett specifikt kabelnät
    Takk for svar T-bird :thumbup:

    Jeg er helt sikker på at den vil fungere. Men vil den virke uten kort? Vet at mange bokser ikke fungerer uten kort i. Feks er det ingen av Canal Digital sine bokser som fungerer uten kort.

    Jeg vil gjerne unngå å kjøpe denne boksen, for å oppleve når den er ferdig montert at det står "[FONT=HelveticaNeue-Light][FONT=HelveticaNeue-Light]Sätt i smartcard" på tv'en. Vi behøver nemlig ikke smartcard, da sendingene går ukryptert. Fungerer Samungen jeg linker til uten smartcard? Eller vet du om noen annen billig dekoder som fungerer uten smartcard?
    [/FONT]
    [/FONT]

  4. #4
    Kan tyvärr inte svara på om det går utan kort eller inte, här i Sverige så finns det knappt nått som sänds fritt i kabelnäten, allt är i princip kodat, så det är inte lätt att testa här.

    Men jag har aldrig hört om en box som inte fungerar utan kort, om det inte är en box som är speciellt tillverkad för en viss distributör.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5

    Mottagare för allt...

    Hej,
    ipbox 9000HD klarar beroende på vilket kort du sätter i (du kan ha två) kabel-TV, Sattelit (både HD och SD), marksänt m.m. så en sådan ger dig all flexibilitet i framtiden. Till den finns flera distributioner så du kan få den funktion du söker

Liknande ämnen

  1. En kabel till fyra mottagare
    Av Teeo i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 12:00
  2. digitalt ljud ac3
    Av cortex74 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 20:33
  3. Digitalt kabelnätet ?
    Av Klemman i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-18, 18:59
  4. TV4 Digitalt hos com hem
    Av VoorheesDude i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 15:29
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 00:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss