Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Mediaspelare ??

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger

    Question Mediaspelare ??

    Hej
    Sitter och funderar över nån lösning för att spela upp filmer avi, xvid, medflera på tv'n. Har idag kopplat datan till tv'n, men har lessnat på alla kablar över golvet. Har befintlig datanät med uttag vid bl.a tv. Har läst lite om "Popcorn Hour A-100" där det verkar finnas väldig mycket blandade åsikter. Söker en produkt dit jag kan föra över filerna från dator eller hårddisk som jag sen kan spela upp på tv'n.
    Tacksam för åsikter och svar

  2. #2
    Spidde
    Gäst
    Jag kör med en popcorn a-100 och är ganska nöjd. Skulle tro att a-110 är lite bättre.

  3. #3
    Jag köpte precis en western digital HD media player. Den spelar upp de flesta kända formaten som finns idag. (Det gör även popcorn hour som är ett litet dyrare men även lite mer beprövat mediaspelare.)

    Matar den med media från antingen ett usb minne eller extern hårddisk som du kan flytta hur som helst.

    Finns vissa nybörjar problem på den fortfarande, vissa har dem redan rättat till och vissa andra kommer i kommande uppdateringar...

    Pris från 990-uppåt

    Ett bra forum finns på www.minhembio.com

    Mvh Eklundh

  4. #4
    Spidde
    Gäst
    synd bara att western digital HD inte har nätverk

  5. #5
    Om inte HD är ett krav så är ett Xbox med xbmc det bästa alternativet.

  6. #6
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Håller med, Forza Xbox

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger
    Har iof. Xbox. men hade tänkt mig att slippa ha det igång för att titta på film. Skulle också vilja kunna lagra ett antal filmer för att kunna ha några att välja mellan.
    Har ingen erfarenhet av detta, så jag är öppen för förslag.

  8. #8
    Har kört en Popcorn Hour A-100 över ett år nu, ska man "bara" använda den till filmvisning så kan den rekommenderas, att tänka på är vilket stöd för ljudformat man kan tänkas behöva, DTS måste dekodas av recivern och inget stöd för dom nya HD ljudformaten.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger
    Blir lite förvirrad nu, det här med ljudformat är det förknippad med vilken typ av fil det är eller varierar det från film till film?
    Sen det här med att jag bara skall använda den för filmvisning, så vore det ju bra att kunna använda den som nätverkshårddisk också, om det går att kombinera.

Liknande ämnen

  1. Mediaspelare med DVB-T och softcam
    Av zyce i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 11:19
  2. DM 500 HD som mediaspelare
    Av ab12cd34 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 21:39
  3. PS3 som mediaspelare
    Av RealElwood i forum Playstation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 07:37
  4. Dreambox 500c som mediaspelare
    Av ruttnahajen i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-02, 11:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss