Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Cardsplitter

  1. #1

    Cardsplitter

    Hej!

    Jag bor i en comhem lägenhet och har digital tv i vardagsrummet, jag har ingen box utan den finns i tven.

    Nu vill jag ha digital tv uppe i sovrummet där finns inget antenn uttag så jag funderar på att köpa en tv med inbyggd digitalbox för comhem och köra men en cardsplitter "Smartwi" måste alla cardsplitter vara trådlösa om dom ska funka eller funkar det med någon annan cardsplitter.

    Måste jag ändå koppla antennkabel till tv eller behövs inte det, skulle helst villa slippa om det finns nån smidig lösning!

    Tack Pierre

  2. #2
    Jag sitter med den lösningen själv, funkar perfekt! Dock så måste du ju självklart ha antennkabel till alla tv du vill koppla in. Jag har Smartwi men det finns andra märken oxå! Du måste hålla dig till samma märke på både master och slave, dom sänder ju trådlöst på en viss våglängd och olika boxar/tv fungerar olika bra men det finns massor med uppdateringar/forum där du kan söka hjälp. Jag kör Samsung på alla och då fungerar det iallafall för mig. Jag kör inte HD men jag har sett något om att det kanske kan funka oxå dock bara i en av boxarna och den måste vara pairad med originalkortet.

    /Perkolainen

  3. #3
    Är det den här produkten ni pratar om eller? Den fungerar bra med comhem-kort? http://www.smartwi.net/prods.html

    Perko >> Den här svarta biten som ticker ut... kan man stänga luckan i boxen om man har ett sådant kort placerad? Hur många cm sticker det som är svart ut?

  4. #4
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Man kan behöva ta bort det svarta plastskyddet för att få in kortet ordentligt. Så du kan nog inte stänga luckan pga att kortet är några cm längre än ett originalkort

  5. #5
    Nej, luckan går ej att stänga! Kortet är längre än orginalkortet, under den svarta plastkåpan sitter det elektronik, troligen själva radiosändaren/mottagaren. Man kan ta bort den svarta kåpan men kortet är lika långt ändå. Som sagt, den fungerar med ComHem och mina olika Samsung-boxar och TV med inbyggd box. Det finns ett forum på deras hemsida där man kan kolla om boxen man har fungerar, nästan alla gör det, jag hade tex. en Force förut som oxå funkade. Man måste dock vara beredd på att uppgradera/ändra firmware ibland, det är inte svårt men det är ingen brödrost som funkar out-of-the-box.

    /Perko

Liknande ämnen

  1. Cardsplitter
    Av QuadMan i forum Com Hem
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 09:14
  2. Cardsplitter
    Av poolle i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 12:57
  3. Cardsplitter
    Av ra60 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 15:24
  4. cardsplitter
    Av markusla i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-21, 23:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss