Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: ersätta Highland 2.17 PAL ?

  1. #1

    ersätta Highland 2.17 PAL ?

    Jag är less på denna av olika orsaker, kan någon ge tips på en kul ersättare? till min 400s

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag kör Fantacy Neumo 2.13.6. Tycker den funkar bra. Vet inte om det skiljer så mycket från Highland.

  3. #3
    jag har läst om den och det lutar åt det hållet. jag har inte full koll ännu, är allt inkluderat i den? som behövs för att använda den som en klient?

    Jag har kollat nu och ska testa den när tiden uppenbarar sig.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jodå. Finns både newcs och mgcamd. Finns nog en del andra emus också, men jag använder mgcamd för att koppla upp mot en newcs-server.

  5. #5
    toppen! då känner jag lite mer optimism :P
    FT2.13.6R2+Extras_r2_by_rizla3066.rar
    börjar jag med

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Inlägg
    37
    Tackad
    1 gånger
    om det inte är några av de extra funktionerna som finns i FT2.13.6R2+Extras_r2_by_rizla3066.rar jämfört med Fantacy Neumo 2.13.6 som du måste ha, så skulle jag välja Fantacy Neumo 2.13.6. Har läst att FT2.13.6R2+Extras_r2_by_rizla3066 är lite buggig och själv kör jag Fantacy Neumo 2.13.6 och är mycket nöjd med den, det jag väntar på är senaste versionen från neumoteam (3.1) som borde komma inom de närmaste månaderna.

  7. #7
    jag har kört Fantacy Neumo 2.13.6 i tre dagar nu och har aldrig haft så lite problem tidigare. tre hängningar har inträffat vid byte mellan menyer, det är allt. Jag tog ur hårddisken när jag körde förra imagen för att det blev så mycket pixelbilder och sega kanalbyten som jag trodde berodde på disken.

    Nu har jag inga sådana problem alls med disk i, jag inbillar mig att den är lite kallare dessutom, innan med disk så blev den väldigt varm vid nätagget. Men det kan vara inbillning

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mr_richard Visa inlägg
    jag har kört Fantacy Neumo 2.13.6 i tre dagar nu och har aldrig haft så lite problem tidigare. tre hängningar har inträffat vid byte mellan menyer, det är allt. Jag tog ur hårddisken när jag körde förra imagen för att det blev så mycket pixelbilder och sega kanalbyten som jag trodde berodde på disken.

    Nu har jag inga sådana problem alls med disk i, jag inbillar mig att den är lite kallare dessutom, innan med disk så blev den väldigt varm vid nätagget. Men det kan vara inbillning
    Det finns två kända buggar:
    1. Byt alltid kanal innan du stänger av boxen, annars kan den hänga sig vid avstängning.
    2. Om du väljer att avbryta i dialogrutan för att avsluta en inspelning så startar boxen om.

    Vet man om och kan leva med dessa buggar så funkar Fantacyteam 2.13.6 väldigt bra!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det finns två kända buggar:
    1. Byt alltid kanal innan du stänger av boxen, annars kan den hänga sig vid avstängning.
    2. Om du väljer att avbryta i dialogrutan för att avsluta en inspelning så startar boxen om.

    Vet man om och kan leva med dessa buggar så funkar Fantacyteam 2.13.6 väldigt bra!
    De skulle jag lugnt kunna leva med, knappt värda att kallas buggar
    däremot har ett av mina gamla problem uppenbarat sig igen, att boxen startar om sig (eller så gör den det vid normal uppstart) och startar med svart ruta med nydisk installationsmenyn, ibland om jag startar om den igen ett par gånger så startar den med alla inställningar intakta.

    Visserligen har jag ju lärt mig att göra "default" inställningen med förbundna ögon men den tar ju lite tid med kanalsökningen så en lösning skulle sitta fint. jag ska testa utan disk ett tag om det är där problemet sitter.

Liknande ämnen

  1. 200s + Highland 2.17 + CD
    Av rick i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 18:06
  2. Databasproblem med PCEditor (200s Highland 2.16)
    Av thriller i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 19:44
  3. Highland 2.13 Beta
    Av surfarn i forum DGStation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 00:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss